Napisał
Keeperek
A co do niedziałającej klimy w upalne dni to zrobiłem mały eksperyment. Sciągnełem czynnik chłodniczy i zwazyłem. Było go ok 550 gram (klima śmigała dobrze). Napełniłem odpowiednią ilość tj 650gram (tak wedlug katalogów podają dla alfy) i co się okazało, że w bardzo upalny dzień klima słabo chłodzi bo wyłącza ją presostat wysokiego ciśnienia. Klima chodzi wtedy cyklicznie, skraplacz grzeje się i studzi. W praktyce ciężko wyłapać to wyłączanie sprężarki podczas jazdy. Dodam że mycie skraplacza i chłodnicy nic nie pomogło, miał super prześwit. Wentylatory pracowały prawidłowo na 2 biegu. Ewidentnie 650 gram to za dużo (przynajmniej u mnie). Upuszczałem po troche czynnik tak długo aż presostat przestał rozłączać sprężarkę. Jest to dla mnie troche dziwne że wszędzie podają te 650gram.
Dobrym "domowym" sposobem sprawdzenia klimy jest złapanie ręką za grubszą rurkę przy sprężarce, powinna być wyraźnie chłodna, wykrapla się na niej woda. To znak, że czynnik odparowuje w ostatniej części parownika. Doładoawnie czynnika spowoduje spadek wydajności układu a w skrajnym przypadku presostat nie dopuści do załączenia sprężarki. Właśnie dlatego lepiej jechać do ludzi którzy zajmują się chłodnictwem a autoklimą tylko przy okazji.