Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Typowe usterki naszych Alf

  1. #1
    Użytkownik Fachowiec Avatar Rzmudzior
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    wschód
    Auto
    145 1.4 TS '00, Fiat Croma 1.8 '07
    Postów
    2,192

    Domyślnie Typowe usterki naszych Alf

    Tak się zastanawiałem, czemu nie ma przyklejonego takiego tematu, gdzie by pokrótce opisane były typowe dla naszych aut usterki - przecież ciągle powtarzają się pytania np. o sondy lamdba, świece, przepływki i tego typu sprawy. Jako, że mi się nudziło, to wypisałem, co wiem (akurat mnie na TSa 16V wzięło), jak dorzucić do tego wiedzę innych forumowiczów, którzy by mnie poprawili i co nieco dopisali lub skreślili, może wyjść ładna kompilacja
    Prefiks jest, bo się nie da bez, ale na myśli mam 145/146/155.

    Typowe usterki TS 16V

    Wariator

    Objawy: charakterystyczne głuche, dieslowe klekotanie, początkowo tylko 1-3s po odpaleniu silnika, potem cały czas, mniejsza moc na niskich obrotach. Można pomylić z popychaczami hydraulicznymi, ew. lekko uszkodzoną panewką.
    Naprawa: wymiana wariatora, razem z paskiem, napinaczem, rolką rozrządu i olejem
    Zapobieganie: częstsze wymiany oleju (max. co 10 tys przy jeździe miejskiej), utrzymywanie jego wysokiego stanu, stosowanie oleju dobrej jakości, płukanie układu olejowego

    Świece/kable WN
    Objawy: brak mocy, "wypadanie zapłonów" - szarpanie przy pełnym wciśnięciu gazu, strzelanie do kolektora, falowanie obrotów nawet w czasie jazdy ze stałą prędkością, często ustępują na ciepłym silniku. Przez strzały i brak mocy można pomylić z przepływomierzem.
    Naprawa: wymiana świec/kabli WN/cewek
    Zapobieganie: Wymiana świec (jesli platyniaki) i kabli co 100tys km, nie mycie silnika myjką ciśnieniową

    Cewki
    Objawy: w zależności od uszkodzeń - j.w lub nawet nie palenie silnika na 1-2 gary
    Naprawa: wymiana
    Zapobieganie: unikanie wilgoci

    Przepływomierz
    Objawy: brak mocy, wysokie spalanie, falowanie obrotów, strzały do kolektora (nie zawsze), zaniżony lub stały odczyt napięcia na przepływomierzu (przy odcięciu 2.0 TS ma 4,5V, mniejsze silniki mniej - niestety, nie mam charakterystyk), niezgodne wartości czasów wtrysku z zadanymi, czarny dym - UWAGA! Brak błędów ECU bezpośrednio z przepływką związanych!
    Naprawa: wymiana. Tylko oryginalna część Bosch daje radę. + wymiana oleju, jesli paliwo go rozrzedziło
    Zapobieganie: regularna wymiana filtra powietrza, wymiana świec/kabli na czas (strzały do kolektora ją niszczą) żywotność przepływki to podobno 150 tys. km

    Sonda Lambda
    Objawy: brak mocy, wysokie spalanie, zaniżony, zawyżony, stały lub zbyt powolny odczyt zmian napięcia na sondzie (średnie 0,45V, sinusoidalny odczyt 0,1-1V), czarny dym, kontrolka wtrysku, błędy sondy na komputerze, paliwo w oleju, lanie wtryskiwaczy, smród paliwa w aucie, niezgodne wartości czasów wtrysku z zadanymi
    Naprawa: wymiana. Tylko część oryginalna Bosch, sonda uniwersalna Bosch lub sonda Bosch od Skody Octavii 1.2 o tym samym nrze zamiennika sondy uniwersalnej. + wymiana oleju, jeśli paliwo go rozrzedziło
    Zapobieganie: szybka wymiana przepływomierza gdyż często sonda pada przez niego lub zapchany katalizator (z drugiej strony, uszkodzona go niszczy), żywotność sondy to ok. 150 tys. km

    Lejący (zapieczony lub zablokowany w pozycji otwartej) wtrysk
    Objawy: brak mocy, wysokie spalanie, czarny dym, kontrolka wtrysku, błędy na komputerze, paliwo w oleju, smród paliwa w aucie, niezgodne wartości czasów wtrysku z zadanymi. Lejący wtrysk łatwo sprawdzić wyciągając listwę i kręcąc rozrusznikiem
    Naprawa: czasem pomaga środek czyszczący do paliwa. A czasem tylko wymiana. + wymiana oleju, jesli paliwo go rozrzedziło
    Zapobieganie: lanie paliwa dobrej jakości, okresowe wlewanie czyścików do paliwa

    Zatkany (zapieczony lub zablokowany w pozycji zamkniętej) wtrysk

    Objawy: brak mocy, nierówna praca, często niepracujący odpowiadający wtryskowi cylinder, kontrolka wtrysku, błędy na komputerze, niezgodne wartości czasów wtrysku z zadanymi
    Naprawa: czasem pomaga środek czyszczący do paliwa. A czasem tylko wymiana.
    Zapobieganie: lanie paliwa dobrej jakości, okresowe wlewanie czyścików do paliwa, robienie tych kilku km na benzynie, a nie zawsze tylko na LPG

    Zapchany katalizator

    Objawy: przymulenie na niskich obrotach, smród zgniłych jajek po przegazowaniu na postoju
    Naprawa: wymiana na uniwersalny, sportowy czy wycięcie i wstawienie rury/tłumika - broń BORze strumienicy
    Zapobieganie: lanie dobrej jakości paliwa bez zanieczyszczeń. Katalizator powinien wytrzymać ok 200 tys km.

    Siłownik biegu jałowego/przepustnica
    Objawy: początkowo - tylko gaśnie na bardzo zimnym silniku, potem auto jedzie tylko z gazem w podłodze, a z lekko wciśniętym masakrycznie szarpie, gaśnie lub przygasa bez gazu, objawy stają się lżejsze na ciepłym silniku, przy powolnym wciskaniu gazu na biegu jałowym długo się dławi i nagle wskakuje w okolice 5000 rpm
    Naprawa: wymiana przepustnicy
    Zapobieganie: awaria losowa, aczkolwiek charakterystyczna dla TSa po 98'

    Luz na panewce
    Objawy: silne, metaliczne terkotanie w okolicy 3000 rpm, w stosunkowo wąskim przedziale prędkości obrotowych (im mocniej uszkodzona, tym większy ten przedział), drgania o częstotliwości 1/2 prędkości obrotowej wału (taka sama jak popychaczy hydraulicznych). Grozi zatarciem silnika
    Naprawa: szlif wału, wymiana panewek
    Zapobieganie: dobry olej i jego wysoki stan, często wymieniany, nie pałowanie silnika na zimnym,

    Immobiliser
    Objawy: kontrolka code nie gaśnie, auto nie chce odpalić
    Naprawa: w zależności od uszkodzonego podzespołu, wymiana antenki na kierownicy, ponowne zakodowanie kluczyka lub usunięcie/przeprogramowanie sterownika
    Zapobieganie: awaria losowa

    Czujnik położenia wału korbowego
    Objawy: niemożność odpalenia auta na ciepłym silniku, a bez problemów na zimnym, opór czujnika inny niż 600 Ohm, zdarza się błąd na kompie
    Naprawa: wymiana na nowy (oryginalny!)
    Zapobieganie: awaria losowa

    Jak wyleczyć falowanie obrotów:

    1. sprawdzić stan świec, kabli, cewek, sondy lambda, napięcie na przepływce. Coś jest uszkodzone - wymienić
    2. Przeczyścić przepustnicę i/lub silnik krokowy oraz ich styki,
    3. Wykonać adaptację silnika krokowego
    4. Przeczyścić elektrozawór wariatora oraz jego styki
    5. Jeśli w/w nie pomogą - przepustnica/krokowy do wymiany + pełna adaptacja
    6. Przeczyścić styki wszystkich innych czujników jakie przyjdą Ci na myśl i dolać czyścik do paliwa
    Z Alfą jak z kobietą... Żyć trudno, a zabić szkoda

    Alfa Romeo 145, Toyota Yaris, Fiat Croma
    https://makramomaniak.pl/

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar pawlo12
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Kmiecin
    Auto
    Była Alfa Romeo 155,j Alfa Romeo GT,obecnie jest giulietta 1.4 t-jet
    Postów
    487

    Domyślnie

    No troszku żeś co niektórym na forum podpowiedział...

  3. #3
    snake
    Gość

    Domyślnie

    super temat!! Wymieniłem sondę ale obroty na niskim czasem na pb wariują, wiem że trzeba zrobić reset kompa, bo może czytać cąły czas błędy z poprzedniej sondy. Odpiąć klemy wystarczy i odczekać czy coś jeszcze? silnik 1.4 ts

  4. #4
    Magnett0
    Gość

    Domyślnie

    dzięki za zebranie w całość

Podobne wątki

  1. Typowe przywitanie, bez fajerwerków.
    Utworzone przez Kacperrro w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-08-2014, 20:32
  2. 147 Co w Niej piszczy - TYPOWE USTERKI
    Utworzone przez BOCZEK w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 76
    Ostatni post / autor: 08-09-2013, 10:58
  3. TYPOWE USTERKI TS-a
    Utworzone przez nelo89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 26
    Ostatni post / autor: 30-11-2012, 21:06
  4. znow licze na wasza pomoc 2 typowe tematy
    Utworzone przez borsukmax w dziale 156
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 01-04-2009, 18:45

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory