witam
nabyłem ostatnio 166 3.2
jakie mam lać paliwo 95 czy 98????
w instrukcji jest napisane nie mniej niż 95 jak będę lał 98 to będzie miało negatywny wpływ na silnik????
witam
nabyłem ostatnio 166 3.2
jakie mam lać paliwo 95 czy 98????
w instrukcji jest napisane nie mniej niż 95 jak będę lał 98 to będzie miało negatywny wpływ na silnik????
Powiem Ci tak. Jeżeli masz okazje na to żeby lac 98 na dobrych stacjach to jest bardzo dobry pomysł. Na pewno nie będzie to miało negatywnego wpływu na działanie silnika wręcz od wrotnie. Sam posiadam Busso i leje tylko takie paliwo i na pewno oprócz kasy nic nie tracę.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
dzięki za odpowiedź
Coś więcej możesz powiedzieć, sprawdzałeś to jakoś, cokolwiek? Czy jest to podejście na zasadzie "skoro droższa to musi być lepiej"?
Bo szczerze powiem, ja sprawdzałem kiedyś "dupohamownią" + ogólne odczucia (hałas, wibracje, kultura pracy) i tak jak w innych autach (nowszych) widać zysk z używania 98, tak w przypadku Busso wyszło mi, że to nie ma sensu. Nie zauważyłem żadnej różnicy pomiędzy 95, a 98. Dotyczy to 3.0 CF3, ale nie sądzę, żeby 3.2 jakoś się tutaj różniła.
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Powiem Ci ze w sumie nigdy jakoś profesjonalnie tego nie sprawdzałem. To czy auto ma więcej koni tez nie. Na pewno nie podchodzę do tego ze droższe to lepsze. Test z butelki był po to żeby tak wizualnie sprawdzić i jest różnica. Zauważyłem ze auto lepiej pracuje na 98 niż na 95. Tak jak by lżej pracował motor i lepiej palił..To czy ktoś będzie lał taka czy taka jego wybór. Wystarczy to samemu sprawdzić ale oczywiście nie na 10Litrach tylko trochę pośmigać
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka
No to jest już jakiś konkret, miałem tak w maździe + lepiej się wkręcała na wyższych obrotach. Pytanie, czy lałeś dobrą 95 (np. V-Power 95), bo może to kwestia jakości paliwa, a nie liczby oktanowej. Tak, czy inaczej ja na 3.0 takiego efektu nie miałem w czasie testów. 3.2 ma nowszy sterownik, może jest już bardziej czuły
166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html
Pierwsza sprawa jest taka że tankowałem na Statoil, BP. Traz auto tankuje na Shell i to w szwabiarni. Tutaj maja dwa rodzaje 95 E 105 zwykla 95, 98, 102. Cały czas zalewam 98 na shell i może ze 4 razy w roku dam jej pełny V - Power Racing 102 oct. Tak żeby się za bardzo nie przyzwyczajała. Również testowałem różne stacje Aral Shell i Texaco.
Wysłane z mojego SM-G980F przy użyciu Tapatalka