Strona 2 z 3 PierwszyPierwszy 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 11 do 20 z 21

Temat: Głowica

  1. #11
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Przy ściągniętej głowicy powinieneś widzieć na oko już które zawory się nie zamknęły, są skrzywione.
    Jeżeli by nie było widać gołym okiem (mogło minimalnie skrzywić), to wtedy robi się test na sprawdzenie szczelności.Albo oddajesz do zakładu na taki test, albo możesz zrobić sam, choć nigdy on nie jest tak dokładny jak w zakładzie.
    Przy ściągniętej głowicy odwracasz ją tak by była komorą spalania do góry i leżała idealnie płasko.
    Zalewasz komory spalania nafta(tak by zakryły całe zawory) i czekasz. Tam gdzie zdupczy nafta tam masz nieszczelności. Możesz też odwrócić głowicę i zalać nafty nad zawory, od strony dolotu i wydechu.To jest taka domowa metoda na sprawdzenie szczelności.

    Możesz jeszcze założyć nowy pasek rozrządu, poustawiać wszystko i zmierzyć kompresję na cylindrach. Też jakiś obraz ci to da co się stało z zaworami i na którym cylindrze.
    Ale nie łudziłbym się że nie doszło do kolizji, bo w większości przypadków jest kolizja i trzeba remontować.

  2. #12
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar adriano1987
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    147 TI '08r
    Postów
    34

    Domyślnie

    a to juz zostało wykonane i na 1 i 2 cylindrze nie ma szczelnosci, dlatego mechanik stwierdzil ze lepiej bylo by gotowa glowice kupic...

  3. #13
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    To powiedz mechanikowi żeby ruszył dupcie i robił tą głowicę, bo znalezienie głowicy do wersji 105KM graniczy z cudem.
    A jak mu się nie chce, to niech odda głowicę do jakiegoś warsztatu co zajmuje się regeneracją głowic.

    Niech powyciąga zawory, sprawdzi prowadnice, założy nowe zawory (ewentualnie prowadnice jeżeli są uszkodzone), dotrze wszystko, splanuje, nowe uszczelniacze i wsio. Potem sprawdzić tłoki z korbami oraz panewki i składamy.

  4. #14
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Mechanik nie musi tego robić - na szlifierni to powinni zrobić - zregenerować od podstaw. Szlif z regeneracją okolo 600 zł mnie kosztował - zależy ile zaworów do wymiany i ile prowadnic

    wysłane z nokii 6310i

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  5. #15
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar adriano1987
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    147 TI '08r
    Postów
    34

    Domyślnie

    koledzy czy numer glowicy 60599491 to jest wersja z 120 konnej? bo jest taka juz splanowana.

    bo wedlug ebaya nr
    60661586 to eco 105

    http://www.ebay.de/itm/Alfa-Romeo-147-1-6-16V-TS-ECO-Zylinderkopf-60661586-ohne-Nockenwellen-und-Hydros-/190779342147?pt=DE_Autoteile&fits=Make%3AAlfa+Rome o|Model%3A147&hash=item2c6b55bd43


    znalazlem ta 60661586 za psie pieniadze a na czasie mi glownie zalezy.

  6. #16
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Jak juz to w eper sprawdz ten nr co byś się nie zdziwił . Nie mam linka pod ręką na forum gdzieś jest.

    wysłane z nokii 6310i

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  7. #17
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar adriano1987
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    147 TI '08r
    Postów
    34

    Domyślnie

    wyszedł jeszcze inny kosmos wedlug epera.60669829

  8. #18
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    Nie da rady tej głowicy zrobić ?? Może jest reanimacja będzie lepszym wyborem. Cobyś kasy nie wydał na głowicę która nie pasuje.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  9. #19
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Ropa
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6TS 120KM 2003r.
    Postów
    60

    Domyślnie

    Kolego ja ci radze tą starą głowice zrobić, nie mam dużego doświadczenia z takimi rzeczami ale kończę właśnie remont swojej 147 1.6 120KM i oddałem starą głowice do regeneracji i kosztowało mnie to 270zł z wymianą uszczelniaczy, dopasowaniem zaworów, szlifowaniem i głowica jak nowa, wiesz co masz(pod warunkiem ze ktoś ci to zrobi dobrze). A jak do renaulta też benzynki wymieniał mi zawory to chyba płaciłem 25zł za każdy który był uszkodzony, jakoś to sprawdzał czy prosty itp. i auto śmiga na tym do dzisiaj. Do tego zerknij sobie na panewki korbowodowe (około 120zł nowe) i główne no i korbowody jak dostały mocno też istnieje możliwośc ze sie ugięły no i wał ale mało kiedy takie coś się zdarza do tego uszczeleczka pod głwicą 65zł i nowe szpilki 110zł i masz praktycznie silnik igła i wiesz co masz

    a ja w swojej alfie poległem na elektronice i musze oddać auto do speca od tego reszta sam robiłem wiec kosztów dodatkowych związanych z robocizną nie miałem
    Ostatnio edytowane przez bynus ; 28-01-2014 o 15:40

  10. #20
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar adriano1987
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Lubuskie
    Auto
    147 TI '08r
    Postów
    34

    Domyślnie

    Dzieki bardzo. Głowica juz do mnie jedzie (gotowa,splanowana) jej remont w de to nie oplacalna sprawa.Do tego nowy rozrzad ,uszczelke pod glowice i kilka popychaczy. Ale impreza

Podobne wątki

  1. Głowica do 1.6 TS
    Utworzone przez kosa_wawa w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 05-12-2012, 14:53
  2. 1.6 TS Głowica
    Utworzone przez racestreet w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 23-01-2011, 09:47
  3. [156] Głowica od 2.0 TS do 1.8 TS
    Utworzone przez macin22 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 09-10-2010, 08:59
  4. Głowica 1.6
    Utworzone przez kawonczyk2312 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-04-2010, 23:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory