Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Pomocy, Xenony mi padaja

  1. #1
    Driver
    Gość

    Domyślnie Pomocy, Xenony mi padaja

    Witajcie, Pomóżcie albo dobijcie. Latam Bella 156 SW 2,4JTDm ponad 2 lata i wszystko oki ale od pewnego czasu zaczęło się. Najpierw padło samoregulowanie xenonów. Później zgasł mi prawy xenon. Sadziłem ze żarówka ale założyłem nowa i nic. Okazało sie ze prawa przetwornica. Założyłem używaną za 300zł (nowa 800) i spoko, światełka sie paliły ale dalej świeciły pod koła. Byłem na dwóch komputerach i okazało sie ze nie ma komunikacji z lampami i nie można ich skalibrować. PO następnych kilku dniach prawy xenon znów nie pali. Czy to znów żarówka czy znaó przetwornica i dlaczego tak sie dzieje. Dlaczego naglenie mona połączyć sie przez kompa z lampami???? Będę wdzięczy za rade bo tracę siły...

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,525

    Domyślnie

    Cytat Napisał Driver Zobacz post
    Witajcie, Pomóżcie albo dobijcie. Latam Bella 156 SW 2,4JTDm ponad 2 lata i wszystko oki ale od pewnego czasu zaczęło się. Najpierw padło samoregulowanie xenonów. Później zgasł mi prawy xenon. Sadziłem ze żarówka ale założyłem nowa i nic. Okazało sie ze prawa przetwornica. Założyłem używaną za 300zł (nowa 800) i spoko, światełka sie paliły ale dalej świeciły pod koła. Byłem na dwóch komputerach i okazało sie ze nie ma komunikacji z lampami i nie można ich skalibrować. PO następnych kilku dniach prawy xenon znów nie pali. Czy to znów żarówka czy znaó przetwornica i dlaczego tak sie dzieje. Dlaczego naglenie mona połączyć sie przez kompa z lampami???? Będę wdzięczy za rade bo tracę siły...
    bo pewnie kupiłeś przetwornicę z innego auta, która ma inne oprogramowanie sterujące samopoziomowaniem. Jeśli pochodzi z VW lub opla to być może uda Ci się skomunikować z tą przetwornicą przez ichniejszy program diagnostyczny, ale wątpię by udało się obie lampy skalibrować. Jeśli nie da rady to jedyną opcją jest zakup przetwornicy od alfy lub wgranie u jakiegoś elektronika oprogramowania z przetwornicy oryginalnej do tej kupionej.
    Spróbuj zamienić przetwornice i żarówki - wtedy dowiesz się co padło. Może okazać się że to zapłonnik jest winny.

  3. #3
    Driver
    Gość

    Domyślnie

    Co ma przetwornica do rzeczy skoro problem pojawił sie jeszcze na oryginalnych przetwornicach!!! Mowisz kup nowe żarówki i przetwornice czyli wyłożę 2000zł a po tyg znow sie spali i co wtedy? Gdybym miał 100% pewnosci ze to np przetwornica to wykładam 800zł i OK ale nikt nie daje mi gwarancji

  4. #4
    rysiu_xd
    Gość

    Domyślnie Alfa 156

    Jak chcesz moge ci sprzedac dwa reflektory ksenonowe za 1000zł. Moj numer to 511209738. Mam także inne czesci do tego auta.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    AR Spider 2.0 TS; AR Giulia 2.0 280KM
    Postów
    194

    Domyślnie

    Witaj.
    Ksenony to droga zabawa, wiem bo sam sobie zakładam i też przechodziłem dramat. Po pierwsze musisz mieć żarówkę (palnik) firmy Philips lub Osram, nie kupuj chińskich podróbek za 100 - 150 zł, ja za pierwszym razem zaoszczędziłem kupując MAXFLUX Korea i zaraz wydałem właśnie na naprawę przetwornic i zakup oryginalnego palnika.
    Przetwornic nie kupuj tylko wyślij do naprawy do HID-SERVICE (wpisz w przeglądarkę, a dostaniesz adres itd.) cena naprawy ok 80-140 zł za szt.
    Ja tak zrobiłem i od jesieni wszystko jest OK.
    Rozmawiałem z tym gościem (HID-SERVICE), i powiedział, że te modele przetwornic VALEO zastosowane w Alfach mają to do siebie, że lubią się zepsuć w jakiś konkretny sposób, który on naprawia, ale nie powie co, bo to jego tajemnica, oczywiście daje gwarancję i zabepiecza przetwornice swoimi stickerami, a co do palników to zapytał się mnie jak myślę czy firma Valeo projektując przetwornicę, brała pod uwagę parametry palników Philipsa czy parametry techniczne palników z Chin?
    Co do braku łączności serwisowej z lampami to faktycznie troszkę dziwne bo przewód serwisowy jest z jednej i z drugiej lampy, co prawda on się łączy (są dwa rodzaje schematów na niektórych te przewody serwisowe są połączone piny 7 we wtyczkach, a na niektórych tylko przetwornica lewa na pinie 7 ma łączność z gniazdkiem serwisowym pin 12) ..... ja bym rozpiął wtyczkę od lewego reflektora i po prostu sprawdził miernikiem czy pin 12 (fioletowy przewód) w złączu serwisowym ma zwarcie z pinem 7 (też fioletowy przewód) we wtyczce przy reflektorze. Wówczas byś wiedział czy przewód serwisowy jest OK czy ma gdzieś przerwę, jeśli jest OK, a nie ma łączności to obstaję przy uszkodzeniu lewej "głównej" przetwornicy.
    Co do zakładania innej przetwornicy, to można zastąpić oryginał innym modelem Valeo z taką samą wtyczką np. nr modelu 1 307 329 074, (oryginały mają 1 307 329 091) ale wówczas nie będzie działać samopoziomowanie. Ja tak zrobiłem na "chwilę" zanim wróciły do mnie naprawione przetwornice, spaliły się obie i to po kilku dniach na tych MAXFLUXach. I nie słyszałem o możliwości wgrywania softu do tych sterowników, ale mogę wszystkiego nie wiedzieć i nie będę się sprzeczał.
    Pozycjometry to niestety osobna sprawa, bo znowu trzeba by było sprawdzić przewody czy nie są gdzieś przerwane lub mają przebice (lekko uszkodzona izolacja), choć one raczej się nie psują, może się urwać ramię ale same pozycjometry elektrycznie powinny być raczej OK.
    Życzę cierpliwości.
    Ostatnio edytowane przez alfa16v ; 26-04-2010 o 18:39

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,525

    Domyślnie

    Cytat Napisał Driver Zobacz post
    Co ma przetwornica do rzeczy skoro problem pojawił sie jeszcze na oryginalnych przetwornicach!!! Mowisz kup nowe żarówki i przetwornice czyli wyłożę 2000zł a po tyg znow sie spali i co wtedy? Gdybym miał 100% pewnosci ze to np przetwornica to wykładam 800zł i OK ale nikt nie daje mi gwarancji
    Z pewnością nakłada się tu na siebie kilka problemów, jak nie połączysz się z centralką to trudno będzie ustalić przyczynę, a diagnoza na oślep nie ma najmniejszego sensu.
    Zresztą czego Ty oczekujesz - że na tym forum ktoś od razu poda Ci rozwiązanie?

    ---------- Post dodany o godzinie 18:12 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 17:58 ----------

    Cytat Napisał alfa16v Zobacz post
    I nie słyszałem o możliwości wgrywania softu do tych sterowników, ale mogę wszystkiego nie wiedzieć i nie będę się sprzeczał.
    fakt, może nie być takiej możliwości (dostęp do pamięci może być zabezpieczony), wszystko zależy od mikroprocesora sterującego i tego gdzie znajduje EEPROM (najlepiej gdyby to była oddzielna kość), spece od immobilizerów powinni sobie z tym jednak poradzić, a przynajmniej stwierdzą czy warto się tym bawić. Sam programowałem sobie centralkę alarmu bo nie znałem kodów do kluczyków i muszę stwierdzić nie jest to nadzwyczaj trudne, ale to był procesor motoroli i na necie był dostępny do niego soft.

  7. #7
    demmonn
    Gość

    Lightbulb

    Witam, mam AR 166, lampy ksenon, też mi padła przetwornica, kupiłem z angola i działa ok.
    Zastanawia mnie jak chcecie się komunikować z przetwornicą, jeżeli do niej dochodzi tylko zasilanie 12V (tak jest u mnie) centralka jest od poziomowania lamp, do tego są 2 czujniki nachylenia auta, jeden z przodu, drugi z tyłu i 2 silniczki, po jednym dla każdej lampy. Kupowanie używanej przetwornicy, to bardziej loteria, one mają żywotność na określoną ilość godzin. Albo trafi się jeszcze w miarę żywotną, albo na końcówce żywota.
    Częstą przyczyną padania przetwornic, są kiepskie palniki ksenonowe, a dokładniej podstawa izolująca. Trafiłem kiedyś taki palnik, który miał przebicie, efekt jest taki, że ksenon mrugnie parę razy i przestaje świecić, a przetwornica wydaje lekki pisk. Parę razy tak się zadzieje i szlag ją trafia.

    Pozdrawiam.

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar Kali_33
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    GTV 2.0TS 1997
    Postów
    1,525

    Domyślnie

    Cytat Napisał demmonn Zobacz post
    Witam, mam AR 166, lampy ksenon, też mi padła przetwornica, kupiłem z angola i działa ok.
    Zastanawia mnie jak chcecie się komunikować z przetwornicą, jeżeli do niej dochodzi tylko zasilanie 12V (tak jest u mnie) centralka jest od poziomowania lamp, do tego są 2 czujniki nachylenia auta, jeden z przodu, drugi z tyłu i 2 silniczki, po jednym dla każdej lampy.
    w 166 jest system Valeo, to co innego. W 156 jest AL (Bosch) i przetwornica jest zintegrowana z centralką samopoziomowania.

  9. #9
    demmonn
    Gość

    Talking

    A to przepraszam, zamykam jadaczkę

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Ducrider
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Brema
    Auto
    159 1.9 16V ;156 2.4 20V sold,159 Tbi,GT QV 170 HP
    Postów
    464

    Wink

    Cytat Napisał Kali_33 Zobacz post
    Zresztą czego Ty oczekujesz - że na tym forum ktoś od razu poda Ci rozwiązanie?
    Właśnie,nie wszyscy chcą się swoja rada dzielić ,a jeśli kol kali 33 stara ci pomoc to ty chcesz być mądrzejszy od niego,ja sam użerałem się z xenonami wiem ze to nie tania zabawka ,chłopie cierpliwości,ze xenony są montowane od 1991 roku to nie znaczy ze w naszym kraju same magiki mieszkają,a jeśli już ktoś ma wiedzę to zarabia na tym, i wcale mu się nie dziwie ,bo z dobrymi elektrykami to coraz trudniej,łatwiej iść do ASO wyłożyć siano i z głowy,ciesz się ze te przetwornice do 156 są w miarę tanie bo do 166 już kosztują dwa razy tyle ,to tyle odemnie tak jakoś poniosło mnie z rana,mimo tego miłego dnia życzę wszystkim.

Podobne wątki

  1. [159] Xenony
    Utworzone przez Dzixon w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 67
    Ostatni post / autor: 25-02-2018, 17:13
  2. hałas przy skrecaniu ! czy to padaja przeguby?
    Utworzone przez Wielki Q w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 12-04-2011, 21:00
  3. xenony do 147
    Utworzone przez szymek147TS w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 15-03-2011, 16:33
  4. Xenony HD
    Utworzone przez lacky w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 03-04-2008, 15:07
  5. [33] Świece padaja
    Utworzone przez Kozi w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 17-07-2007, 20:26

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory