Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: AR 156 1.6 TS Problem z kompresją drugiego cylindra.

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    BYŁA TO AR 156
    Postów
    123

    Domyślnie AR 156 1.6 TS Problem z kompresją drugiego cylindra.

    Witam serdecznie. Opiszę krótko pojazd: Alfa Romeo 156, 1.6 twin spark, 120 koni mechanicznych, 1998 rok, sedan, silnik jeszcze z aluminiową pokrywą. Mianowicie stało się to momentalnie, że silnik zaczął chodzić jak stary garbus pierdzieć i trzęść całym pojazdem niczym traktor. Dałem pojazd do pewnego mechanika który sprawdził i ustalił, że występuje brak kompresji na drugim cylindrze. Moje pytanie to czy warto robić głowice wszystko regenerować i czy wymieniać od razu rozrząd z wariatorem ?? Czy konieczna jest wymiana teraz tego wariatora? Ponieważ jako student to z kasą różnie bywa. Z góry dziękuję za wsparcie. Poniżej załączam filmik w który nagrałem zanim ustalono przyczynę lecz nie jestem pewny w 100% tej przyczyny no ale może wy coś podpowiecie.


    http://www.youtube.com/watch?v=fMniZ383W2A


    Jeśli komuś nie wygodnie tutaj pisać to przyjmuję maile dariuszhincgwiazdor@gmail.com

  2. #2
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Pierw mechanik musi silnik rozebrać i ustalić przyczynę zaniku kompresji. Potem trzeba pomierzyć stopień zużycia cylindrów, pierścieni, zaworów, prowadnic itd. i dopiero wyrokować co trzeba zrobić.
    Wymiana wariatora nie ma związku ze sprawą. Warto ją oczywiście zrobić jeśli wariator już ma swój przebieg za sobą.

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Jeśli stało się to nagle, to albo strzeliła uszczelka pod głowicą (może dmuchać na zewnątrz) albo zawór się ułamał, bądź pękły pierścienie uszczelniające. No chyba że głowica pękła, ale to się naprawdę rzadko zdarza. Więcej chyba możliwości nie ma. No chyba że takie mnie realne czyli dziura w tłoku, urwany korbowód bądź coś w tym rodzaju.

    Najlepiej jakbyś podał jakie wartości kompresji ma silnik, oraz niech ci mechanik zrobi dla testu próbę olejową.
    Choć i tak bez ściągania głowicy się nie obejdzie.
    Po ściągnięciu głowicy trzeba ją dać do planowania, przy okazji wymienić uszczelniacze zaworowe które kosztują grosze, dotrzeć zawory i sprawdzić ją na szczelność.
    Wariator możesz oddać naszemu forumowemu koledze który regeneruje wariatory. Koszt nie duży, a dłużej posłuży.
    Do tego wiadomo nowy rozrząd, nowa uszczelka pod głowicę i robocizna. Zawsze może jeszcze wyjść że trzeba coś dokupić/wymienić.

    Zanim to napisałem nie oglądnąłem filmu. Skoro mówisz że śmierdzi spalinami to prawdopodobnie uszczelka pod głowicą.

    Nawet słychać chyba takie cykanie, psikanie z silnika. Prawdopodobnie tam wywala spaliny.
    Ostatnio edytowane przez m4tinez ; 08-01-2014 o 20:19

  4. #4
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Hipotetycznie to może się jeszcze np. samoregulator zawiesić.

  5. #5
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    BYŁA TO AR 156
    Postów
    123

    Domyślnie

    Cieszę się niesamowicie za wasze podpowiedzi . Czy można prosić o kontakt do kolegi z forum w sprawie regeneracji wariatora? Może orientuje się ktoś ile kosztują same zawory? Z czystej ciekawości pytam ponieważ chyba warto wszystkie wymienić jak już się rozgrzebie wszystko.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał syfon Zobacz post
    Hipotetycznie to może się jeszcze np. samoregulator zawiesić.
    Samoregulator co to takiego od czego to jest?

  6. #6
    syfon
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Corleone Zobacz post
    Cieszę się niesamowicie za wasze podpowiedzi . Czy można prosić o kontakt do kolegi z forum w sprawie regeneracji wariatora? Może orientuje się ktoś ile kosztują same zawory? Z czystej ciekawości pytam ponieważ chyba warto wszystkie wymienić jak już się rozgrzebie wszystko.

    - - - Updated - - -



    Samoregulator co to takiego od czego to jest?
    Hydrauliczna szklanka zaworowa.Popychacz. Pompowany ciśnieniem oleju regulator luzu zaworowego. Czasami dostanie się do niego jakiś syf z oleju, spiek, opiłek i potrafi się zawiesić. Zawór zostaje otwarty i brak kompresji na tym cylindrze. Nieczęsty przypadek ale zdarza się.
    Są na tym świecie rzeczy o których się fizjologom nie śniło:-)

  7. #7
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    BYŁA TO AR 156
    Postów
    123

    Domyślnie

    Da się to jakoś zdiagnozować i zrobić?

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Powiedz nam jeszcze czy śmierdzi ci strasznie spalinami w okolicy silnika, czy wydechu ?
    Bo hipotetycznie rzecz biorąc samoregulator jakby się zawiesił na na zaworze ssącym to zawór jest cały czas otwarty, więc do cylindra jest podawane paliwo które nie zostaje spalone ze względu na brak kompresji, owe paliwo idzie sobie dalej do wydechu i tam się spala. Choć na wałku ssącym jak się zawiesi popychacz to też może podane paliwo cofać do układu dolotowego i i tak będzie dalej to przepalane.

    Bo jeżeli śmierdzi spalinami w okolicy silnika, to raczej uszczelka pod głowicą i ci zamiast spaliny wypychać do wydechu, to wywala przez uszczelkę na zewnątrz.

    Posłuchaj najlepiej skąd tak cyka, objedź na około głowicy reką to może poczujesz gdzie jak będzie ci wiało w rękę.

    Jeżeli by było podejrzenie że to popychacz, to mechanik ściąga wałki rozrządu, wyjmuje popychacze, dokładnie je myje,czyści i spuszcza z nich stary olej, składa rozrząd na starym pasku jeszcze, sprawdza kompresję. Jeżeli jest wszystko ok to inwestujesz w nowe popychacze tylko dobrej jakości, nowy rozrząd i problem z głowy.
    Jeżeli by to nie pomogło to tylko ściągnięcie glowicy.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar euroscan
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Katy Wroclawskie/ Wrocław/ Legnica
    Auto
    147 TS 1.6, bez wariatora
    Postów
    685

    Domyślnie

    chyba jak popychacz hydrauliczny jest zawieszony to zawór jest cały czas zamknięty.

  10. #10
    Użytkownik Dwusuwowiec
    Dołączył
    08 2011
    Auto
    BYŁA TO AR 156
    Postów
    123

    Domyślnie

    Cytat Napisał m4tinez Zobacz post
    Powiedz nam jeszcze czy śmierdzi ci strasznie spalinami w okolicy silnika, czy wydechu ?
    Bo hipotetycznie rzecz biorąc samoregulator jakby się zawiesił na na zaworze ssącym to zawór jest cały czas otwarty, więc do cylindra jest podawane paliwo które nie zostaje spalone ze względu na brak kompresji, owe paliwo idzie sobie dalej do wydechu i tam się spala. Choć na wałku ssącym jak się zawiesi popychacz to też może podane paliwo cofać do układu dolotowego i i tak będzie dalej to przepalane.

    Bo jeżeli śmierdzi spalinami w okolicy silnika, to raczej uszczelka pod głowicą i ci zamiast spaliny wypychać do wydechu, to wywala przez uszczelkę na zewnątrz.

    Posłuchaj najlepiej skąd tak cyka, objedź na około głowicy reką to może poczujesz gdzie jak będzie ci wiało w rękę.

    Jeżeli by było podejrzenie że to popychacz, to mechanik ściąga wałki rozrządu, wyjmuje popychacze, dokładnie je myje,czyści i spuszcza z nich stary olej, składa rozrząd na starym pasku jeszcze, sprawdza kompresję. Jeżeli jest wszystko ok to inwestujesz w nowe popychacze tylko dobrej jakości, nowy rozrząd i problem z głowy.
    Jeżeli by to nie pomogło to tylko ściągnięcie glowicy.
    Ok we wtorek prawdopodobnie u mechanika się tym zajmiemy i uwzględnię twoje i innych złote myśli które bardzo cenię i za co wam bardzo dziękuję cały czas . Będę pisał co i jak do momentu zrobienia tego. Sam jestem ciekaw.

Podobne wątki

  1. Problem w wrzuceniem drugiego biegu
    Utworzone przez manli w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 23-02-2014, 22:32
  2. Uszczelka pod głowica cylindra do wymiany
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale GT
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 14-12-2012, 11:35
  3. [147] Silnik odpala bez 4-tego cylindra
    Utworzone przez Kubek w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 11-02-2012, 22:55
  4. [156] wypadanie cylindra 2
    Utworzone przez HuskyDogs w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 26-04-2011, 17:54
  5. Gdzie kupić tyleje cylindra ?
    Utworzone przez cinas w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 18-08-2010, 08:07

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory