Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: GT 3.2 i Motor Control System Failure

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar 2_D
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Kamienna Góra
    Auto
    Alfa Romeo GT 3.2
    Postów
    32

    Post GT 3.2 i Motor Control System Failure

    Witam wszystkich bardzo serdecznie.
    Mam problem ze swoją V6. Będę wdzięczny za wszelkie sugestie nim oddam ponownie swoje autko do fachmana.

    Problem dotyczy komunikatu Motor Control System Failure i raźno świecącej pomarańczowej kontrolki silnika.
    Po podłączeniu do komputera okazało się, że problem stwarza sonda lambda pierwsza na katalizatorze wstępnym od strony ściany grodziowej. Wymieniłem, przejechałem jakieś 200km błąd ponownie wyskoczył i tym razem komputer pokazał błąd sondy nr 2. Wymieniłem przejechałem kilka setek i ponownie wyskoczył błąd MCSF tym razem komputer jako winowajce wskazał błąd sondy nr 1 czyli wymienianej na początku...
    Ponadto było podejrzenie, że problemem mogą być uszkodzone złącza elastyczne -wymieniłem - nie pomogło. Wymieniłem także świece
    Silnik pracujący na wolnych obrotach co jakiś czas delikatnie trzepnie budą. Podobnie w zakresie średnich obrotów (2K-3K) utrzymując stałą prędkość lub równomiernie przyspieszając czuję co jakiś czas lekkie spowolnienie autka.

    W Alfie miałem robiony remont silnika i aktualnie zbliża mi się jego przegląd, zaplanowałem dalsze inwestycje związane z m.in. z montażem Q2 i przy okazji chciałbym definitywnie rozwiązać powyższy problem.
    Macie jakieś sugestie jak to naprawić ??
    Dzięki

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Piniu
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    42

    Domyślnie

    Zacznij kolego od przepływomierza. Miałem takie objawy u siebie w delikatnie, wręcz niezauważalnie słabszej wersji ;-) ...105 konnej :-)
    ps. ...cena przepływki dla Twojego silnika zabija :-0

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piniu Zobacz post
    Zacznij kolego od przepływomierza. Miałem takie objawy u siebie w delikatnie, wręcz niezauważalnie słabszej wersji ;-) ...105 konnej :-)
    ps. ...cena przepływki dla Twojego silnika zabija :-0
    nic nie zabija , trzeba umiec szukac wkładka pasuje od GT JTD 150km 16v jak znajde to wrzuce numer , polecam przeplywke max geara , sprawdza sie . Pierwsze co bym zrobil to sprawdzil filtr powietrza i kanał do puszki moze byc zapchany , moglo cos tam wpaść , a pozniej gdybac z przeplywką w co wątpie . Zawsze mozesz odpiąć przepływke i sie przejechac ale musisz uważać bo bedzie gasło na wolnych obrotach .

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Piniu
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    42

    Domyślnie

    Miałem na myśli oryginał Bosch-a za prawie 700zł.
    A pasować będą jeszcze inne przepływki ale niekoniecznie parametrami ;-)

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    oryginal boscha kosztuje 260zl i to jest ta sama wkładka w JTD co w 3.2 więc to nie ma różnicy .

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Piniu
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    42

    Domyślnie

    Inter Cars: 860zł Bosch
    http://e-katalog.intercars.com.pl/#p...powietrza.html
    lub iParts
    ten sam Bosch 640zł
    lub zamienniki od 280zł
    http://www.iparts.pl/auto-czesci/prz...91-102806.html

    ale skoro twierdzisz że to same parametry co w dieslu to ok. Jeśli tak jest to nie ma co przepłacać.
    Ostatnio edytowane przez Piniu ; 05-02-2015 o 15:07

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    pisalem o przepływce do JTD . Przekładasz tylko wkładkę do 3.2 i masz nowy przepływomierz .

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Piniu
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6
    Postów
    42

    Domyślnie

    Cytat Napisał arquadiusy Zobacz post
    pisalem o przepływce do JTD . Przekładasz tylko wkładkę do 3.2 i masz nowy przepływomierz .
    A JTD to nie diesel? ;-)
    Wiem, wiem -sam tak zrobiłem kupując nową przepływkę. Wykręciłem wkładkę i przełożyłem do "kolanka".
    Objawy miałem identyczne, co drugi dzień pojawiał się błąd który kasowałem i tak w kółko. Czyszczenie nic nie dało. Silnik czasami się bujał na wolnych obrotach. Po wymianie pali ok. 1l mniej, jest też "żywszy" przy ruszaniu i generalnie chodzi lepiej. Błąd od dwóch tyg się nie pojawia.

  9. #9
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    A co do sond lambda to nie podałeś najważniejszej rzeczy, wymieniałeś na orginał boscha czy jakieś zamienniki?
    Jak przyoszczędziłeś to mogą być kłopoty, alfy nie lubią tanizny
    Przydławianie i nierówne obroty to rozrząd, świece, cewki, przepływka, nieszczelny dolot, dziurawy wydech.
    A i tak najczęściej winny jest przestawiony rozrząd.
    Ostatnio edytowane przez slavol ; 05-02-2015 o 15:20
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar arquadiusy
    Dołączył
    09 2012
    Mieszka w
    Kęty
    Auto
    Było GT 3.2 Q2 Jest Giulietta QV i Brera 2.4
    Postów
    485

    Domyślnie

    Cytat Napisał Piniu Zobacz post
    A JTD to nie diesel? ;-)
    Wiem, wiem -sam tak zrobiłem kupując nową przepływkę. Wykręciłem wkładkę i przełożyłem do "kolanka".
    Objawy miałem identyczne, co drugi dzień pojawiał się błąd który kasowałem i tak w kółko. Czyszczenie nic nie dało. Silnik czasami się bujał na wolnych obrotach. Po wymianie pali ok. 1l mniej, jest też "żywszy" przy ruszaniu i generalnie chodzi lepiej. Błąd od dwóch tyg się nie pojawia.
    jtd to diesel i to nie ma znaczenia , sluzy do obliczenia masy powietrza a powietrze jest to samo w V6 i w dieslu xD

    Co do przestawionego rozrządu to wtedy powinny wyskakiwac bledy z wypadaniem zapłonu , niech zacznie od najprostrzych rzeczy jak filtr powietrza

Podobne wątki

  1. Control Motor System Failure
    Utworzone przez alfa147maniac w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 28-06-2014, 08:05
  2. Motor Control System Failure 1.6 TS
    Utworzone przez mateusz_551 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 01-04-2014, 16:02
  3. [156]Motor Control System Failure
    Utworzone przez Remi84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 17-12-2012, 09:00
  4. Motor Control System Failure - EGR?
    Utworzone przez Dumel w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 25-05-2011, 21:12
  5. [147] Motor system control failure
    Utworzone przez bartek_gw w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 13-01-2009, 09:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory