Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Boost - turbina ładuje jak szalona

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie Boost - turbina ładuje jak szalona

    W zasadzie miałem to wrzucić w temat o korektach wtrysku, bo przejażdżka miała na celu zapis korekt, ale przy okazji wyszło co innego.
    Otóż dopiero co wykonałem następujące czynności:
    - wyczyściłem dolot od przepływki aż po głowicę
    - usunąłem klapy (kolektor plastikowy)
    - uszczelniłem dolot - klapki wirowe, nowe oringi, nowe opaski
    - zaślepiłem całkowicie EGR
    Istotne jest, że EGR nie został jeszcze wyłączony w kompie (tłumaczy to niezgodność mas powietrza, ale nie tłumaczy doładowania).

    Powyższe bardzo korzystnie wpłynęło na osiągi auta, jednak nie zmieniło faktu, że silnik klekocze jak stary autokar. Postanowiłem więc zarejestrować korekty wtryskiwaczy, które wyszły (wedle mojej wiedzy) w zasadzie bardzo dobrze - załączone.
    Co jeszcze wyszło i co jest gwoździem programu, to ciśnienie doładowania. MAP sensor wymieniłem jakiś czas temu na pozmianowy i wszystko było w porządku, natomiast po akcji "kolektor" opisanej powyżej, miałem wrażenie, że przez cały czas jeżdżę na wyższym ciśnieniu doładowania niż poprzednio. Potwierdziło się to dzisiaj przy pomocy FESa - turbina czasem ładuje tyle ile chce komputer, ale przeważnie (zwłaszcza po odjęciu gazu) ciśnienie boost jest o 400 - 800 mbar większe od oczekiwanego. Co więcej, kilka razy widziałem boost rzędu 1700 mbar, podczas gdy komputer oczekuje (zgodnie z serią) maksymalnie 1380mbar doładowania - po jeździe na ok. 2000-2500 RPM i mocnym dodaniu gazu. Nawet przy równej jeździe z prędkością np. 90km/h gdy komputer pokazuje doładowanie oczekiwane rzędu 100mbar, to turbina ładuje np. 800mbar-1000mbar.

    Nie chcę nic sugerować więc nie napiszę co o tym myślę ja, ale proszę o wypowiedź fachowców, m. in. @sdero.
    Cyferki w załączeniu.
    Obciążenia były robione na 4 i 5 biegu na tyle na ile to możliwe (automat oraz zakręty na S11 za ciasne powyżej 180).
    Attached Files Attached Files
    Ostatnio edytowane przez anAlfaBeta ; 20-10-2015 o 23:09

  2. #2
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,499

    Domyślnie

    Zrób taki test
    Loguj ciś. doładowania zmierzone i docelowe. Najpierw przez 1 km jedź na 4 biegu z prędkością 90km/h, a później zapnij 6, utrzymaj prędkość i też jedź z 1 km

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  3. #3
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Nie pozwoli mi przy 90 wrzucić 6 110 - 120 to może

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar .Andrzej.
    Dołączył
    10 2014
    Mieszka w
    Opole
    Auto
    do zabawy: Alfa Romeo Gtv 1.9 JTDm, na co dzień: duże z V6 i RWD
    Postów
    678

    Domyślnie

    A przełączałeś na manual? Nie wiem czy skrzynia w 2.4 działa inaczej niż w 1.9, ale po lekkim przekroczeniu 90km/h można ręcznie wrzucić 6 bieg, czyli przy obrotach <2000 rpm. Po zapięciu 6 biegu można obniżyć prędkość jeśli musi być dokładnie 90km/h

  5. #5
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,499

    Domyślnie

    Cytat Napisał .Andrzej. Zobacz post
    A przełączałeś na manual? Nie wiem czy skrzynia w 2.4 działa inaczej niż w 1.9, ale po lekkim przekroczeniu 90km/h można ręcznie wrzucić 6 bieg, czyli przy obrotach <2000 rpm. Po zapięciu 6 biegu można obniżyć prędkość jeśli musi być dokładnie 90km/h
    dokładnie, powinno to w ten sposób zadziałać.


    Nie wazne. Chciałem tylko coś pokazać.
    Jedziesz już na nie małych obrotach (2500) i średnich dawkach paliwa. Overboost jest ustawiony dosyć wysoko 60-70%. A ECU wtedy "nie kontroluje" turbiny jak w przypadku depnięcia gazu w podłogę, bo nie ma takiej potrzeby. Stąd wg mnie takie ciśnienie.

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    W 1.9 nie ma trybu sport jak w 2.4 a czy podstawowy program jest taki sam - nie wiem, logiczne wydaje się, że nie. U mnie jest tylko ECO/City. W trybie manualnym i tak skrzynia sama zmienia biegi przy zbyt małych lub zbyt wysokich obrotach, więc sztuczka pt. "przyspiesz, wrzuć 6 i zwolnij" raczej nie zadziała

    maly czyli wg Ciebie ciągle wysokie ciśnienie doładowania (mimo, że "na ucho" turbina pracuje tak samo jak wcześniej) jest normalnym objawem i jest wynikiem jedynie uszczelnienia układu? A co z chwilowym doładowaniem rzędu 1700mbar gdy ECU życzy sobie tylko 1380mbar? Moje podejrzenia skierowały się na kierownice VGT, chociaż sprawdzałem "ustnie" i gruszka oraz cięgno pracują a zawór overboost czyściłem (filterek) i wg mnie pracuje poprawnie. Z resztą jest wykres.

    Aha, zapomniałem nadmienić, iż w dolocie jest b. duża ilość oleju, ale wszystko wskazuje na to, że to nie turbo sika, tylko tyle wali z odmy przed turbo. Dlaczego - nie wiem. Może jest to istotny szczegół
    Ostatnio edytowane przez anAlfaBeta ; 21-10-2015 o 18:28

  7. #7
    Użytkownik Fachowiec Avatar maly_777
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR 156 FL SW 1.9 16V
    Postów
    2,499

    Domyślnie

    Wczesniej na 90% było tak samo tylko nie zwróciłeś uwagi. Na pytanie z doładowaniem 1700vs1380 juz odpisałem. To przez pozycje overboosta w tym zakresie dawki/obrotow.

    Masz logi w takich samych warunkach przed naprawą?

    KODOWANIE KLUCZY (Giulia Stelvio 159 inne)
    Konwersje USA->EU
    UPDATE MAP DO NAJNOWSZYCH 2023 (1,2,3 generacja), również z rynków USA
    KODOWANIE (używanych) RADARÓW ACC/DASM, BLISSów, zmiana radia i aktywacja AA/CP offline

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Mam - jeszcze na starym MAP sensorze, który pokazywał 200mbar za dużo (typowa usterka, przedzmianowy sensor). Załączone.
    Przed naprawą i czyszczeniem na pewno nie było tak jak teraz - głównie pewnie przez nieszczelności w kilku miejscach: ośki klapek sikały czarną mazią, tak samo łączenie rury IC z klapą gaszącą; o raz przez zwalony EGR (szarpało). Po uszczelnieniu tych miejsc na postoju usłyszałem, że gdzieś jeszcze powietrze ucieka bokiem (piszczało po przegazowaniu). Dlatego wymieniłem pozostałe opaski (wyjście z turbo i obie strony IC) na takie szerokie skręcane (mniej więcej takie ).

    Teraz Alfa jeździ jak szatan, jakby dostała czipa, ale trochę przestraszyło mnie to doładowanie - ciągle za wysokie a w pikach to już w ogóle poza skalą. Wcześniej nie było tak jak teraz, że wskazówka od boosta staje w pion bo opiera się na 1.6 - wcześniej maks wskakiwała na 1.4-1.5 i natychmiast spadała poniżej 1.4. Również wcześniej przestawała ciągnąć powyżej 3000 RPM (a tylko zaczynała bardziej klekotać) a teraz ciągnie idealnie do "odcinki" - czyli tyle, ile pozwoli skrzynia, gdzieś ponad 4000.

    Tym niemniej pięknie pompuje, nic tylko zwiększyć dawki paliwa, ale trochę boję się ukręcić turbinkę (jak jeden z kolegów po czipie na A1).
    Attached Files Attached Files

  9. #9
    Użytkownik Pasjonat Avatar @sdero
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    RAV4 / Ducati Diavel Carbon
    Postów
    3,133

    Domyślnie

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post
    Istotne jest, że EGR nie został jeszcze wyłączony w kompie (tłumaczy to niezgodność mas powietrza, ale nie tłumaczy doładowania).
    Masy są zawyżone ?

    Cytat Napisał anAlfaBeta Zobacz post

    ciśnienie boost jest o 400 - 800 mbar większe od oczekiwanego. Co więcej, kilka razy widziałem boost rzędu 1700 mbar, podczas gdy komputer oczekuje (zgodnie z serią) maksymalnie 1380mbar doładowania - po jeździe na ok. 2000-2500 RPM i mocnym dodaniu gazu. Nawet przy równej jeździe z prędkością np. 90km/h gdy komputer pokazuje doładowanie oczekiwane rzędu 100mbar, to turbina ładuje np. 800mbar-1000mbar.

    Niestety format logów jest pełen krzaków i ciężko mi zaimportować to do arkusza aby przeanalizować. Jak wyglądają szczyty doładowania ? Są przeładowania czy ich nie ma ?

    - - - Updated - - -

    Ok, widzę, że są jeszcze inne logi.
    Jesteś pewny, że ten MAP jest dobry ? Że nie przekłamuje ?

    Załączone obrazy Załączone obrazy Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	logi.jpg
Wyświetleń:	162
Rozmiar:	57.5 KB
ID:	181295  
    Ostatnio edytowane przez @sdero ; 23-10-2015 o 09:59
    Chip tuning, EGR off , DPF off, SCR off, Lambda off , modyfikacja dawki startowej oraz inne.

    Więcej informacji: www.conmir.pl, lub Fanpage na FACEBOOK
    Trochę o korektach - > Motoblog - wpływ korekt pod obciążeniem
    Trochę o DPF - > Motoblog - co warto wiedzieć o DPF

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar anAlfaBeta
    Dołączył
    08 2015
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    Giulia Veloce
    Postów
    1,960

    Domyślnie

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Masy są zawyżone?
    Oczekiwana wyższa niż rzeczywista, bo EGR nie dodmuchuje. Taka moja konkluzja.

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Niestety format logów jest pełen krzaków
    Nie wiem dlaczego, ale FES tak mi eksportuje pliki - z zakodowanymi średnikami. Załączyłem poniżej poprawione pliki.

    Cytat Napisał @sdero Zobacz post
    Jesteś pewny, że ten MAP jest dobry ? Że nie przekłamuje ?
    Jestem pewny, że nie był dobry, bo tak jak pisałem te z wykresami to były stare logi, na wadliwym MAPie, który zawsze pokazywał +200mbar (czyli jedna kreska doładowania nawet na zgaszonym silniku )
    Poniżej załączone są logi nowe, z dobrym MAPem (pozmianowy) i z modyfikacjami z pierwszego posta.
    Attached Files Attached Files

Podobne wątki

  1. [MiTo] 1.4 turbo nie ładuje
    Utworzone przez zero2 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 30-12-2016, 01:29
  2. [147] Szalona elektryka?
    Utworzone przez Mayron w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 22-11-2015, 05:25
  3. 147 grzeje jak szalona, klima nie rusza
    Utworzone przez rayjk w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 02-12-2014, 17:37
  4. Problem z odpalaniem (kręci jak szalona) 2.4 JTD 140 KM
    Utworzone przez chomiko w dziale 166
    Odpowiedzi: 29
    Ostatni post / autor: 22-01-2013, 15:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory