Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Twin Spark - czy kupować?

  1. #1
    Bogdan
    Gość

    Domyślnie Twin Spark - czy kupować?

    Serdecznie Witam wszystkich miłośników Alfa Romeo !!!!!
    Noszę się z zamiarem zakupu auta ( a raczej jestem chory na 166 )
    i teraz pytanie :
    Czy warto zakupić Alfę z silnikiem 2.0 Twin Spark , czy raczej szukać czegoś innego ?
    1.Zdaję sobie sprawę że ten silnik jest nie za mocny ale czy do normalnej eksploatacji wystarczy , czy raczej ogranicza autko ? ( nie jestem mistrzem kierownicy uwielbiającym jazdę rajdową )

    2.Czy ten silnik jest awaryjny ?
    Nie mam niestety nadmiaru gotówki a modele z tym silnikiem są dość tanie,


    może ktoś wie coś o tym aucie , co sądzicie :
    http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C8708036

  2. #2
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    Lancer, Giulia quadrifoglio
    Postów
    1,256

    Domyślnie

    Ad1. Wbrew pozorom ts2.0 daje radę bez większych problemów.
    Ad2. Wszystko zależy jak był użytkowany i jak właściciel-e o niego dbali. Ja bym TS bez znanej historii nie kupił. Ale to tylko moje zdanie. Jak już kupisz przygotuj się na wymianę rozrządu: 2 paski, rolki, napinacze, pompa wody, wariator, olej (tak na początek) pewnie dojdą świeczki, może termostat, przepływomierz (często do wymiany). Zawieszenie też tanie w 166 nie jest, warto wszystko sprawdzić przed zakupem, dużo można zaoszczędzić.

  3. #3
    Bogdan
    Gość

    Domyślnie

    Auto o którym mowa w ogłoszeniu jest po wymianie :
    świec
    filtrów
    kompletnego rozrządu
    przepływomierza

    Czyli na początek parę rzeczy by odpadło , kontrola na stacji diagnostycznej jest oczywiście nieodzowna .
    Jaka jest cena wymiany wariatora i pompy wody ?

    ---------- Post dodany o godzinie 10:05 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 10:03 ----------

    Jaka jest cena wymiany wariatora i pompy wody ?

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar blackalfa166
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    AR 166 3.0 V6 1999; AR 166 3.0 V6 2002; JEEP Grand Cherokee V8 5.9 1998; Cadillac Seville STS
    Postów
    754

    Domyślnie

    TS - NIE :-)
    wariator faz rozrządu jest dośc problematyczny jeśli ktoś nie dbał o silnik tzn oleje wymiany na czas etc ... a nigdy przy uzywce tego nie wiadomo także jak chcesz tanio to lepiej dieselka weź

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,598

    Domyślnie

    Cytat Napisał Bogdan Zobacz post
    Auto o którym mowa w ogłoszeniu jest po wymianie :
    świec
    filtrów
    kompletnego rozrządu
    przepływomierza

    Czyli na początek parę rzeczy by odpadło , kontrola na stacji diagnostycznej jest oczywiście nieodzowna .
    Jaka jest cena wymiany wariatora i pompy wody ?

    ---------- Post dodany o godzinie 10:05 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 10:03 ----------

    Jaka jest cena wymiany wariatora i pompy wody ?
    Nie znam żadnego sprzedającego który by robił takie prezenty kupujacemu...-nie wierz we wszystko co napisze handlarz
    To jak ten rozrząd był robiony że wariator i pompa wody nie była wymieniona??? - teraz trzeba jeszcze raz go zrobić
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Bogdan
    Gość

    Domyślnie

    Hmmm - po waszych wypowiedziach mam poważne wątpliwości czy warto się pakować w TS .

    Potrzebuję auta niezawodnego i w miarę ekonomicznego ale oczywiście raczej wolę inwestować w paliwo niż w naprawy

    Jaki w takim razie silnik polecacie ?
    Który z silników jest najtrwalszy ( najmniejsze ryzyko przy kupnie używki ) i nie wymagający dużych kosztów serwisowania ?
    Czy V-ki dobrze współpracują z gazem?

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    chyba jtd jest najtanszy w eksploatacji ale tez za dużo frajdy z jazdy nie daje, jedynie ma bardzo ładny dźwięk..

    TSem w 166 nie jechałem ale miałem go w 146 i mam w 155 i jak się dba o oleje i paski tam w sumie sie nic nie psuje tylko że niestety części troche drogie.. pewnie jak w 166 spotka się tsa co ma te fabryczne 155 kucy to tez najwolniejszy samochód nie bedzie..

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,598

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfista Zobacz post
    chyba jtd jest najtanszy w eksploatacji ale tez za dużo frajdy z jazdy nie daje, jedynie ma bardzo ładny dźwięk..

    .....
    Chyba nigdy nie jechałeś z zaszczepionym wirusem
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar porterneon
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Stelvio Veloce
    Postów
    395

    Domyślnie

    166 z silnikiem 2.4 JTD to calkiem udane polaczenie. Samochod jest duzy a silniczek daje rade. Wersja 10V miala 150 KM ale spokojnie mozna podbic na 170. Po liftingu wsadzane byly (koncowka produkcji) silniki 2.4 JTD 20V o mocy 175 KM. Z tego silnika mozna smialo wyciagnac 200KM. JTD nowej generacji to silnik ktorym mozesz poszalec. Mam taki w 156 i po wcisnieciu gazu doslownie urywa glowe. Pasazerow ze slabym zoladkiem nie wpuszczam do samochodu
    Minus 166 to tylne zawieszenie. Jak sie laczniki wyrobia to tyl zaczyna zyc wlasnym zyciem. Pare czesci w 166 jest robione tylko do tego modelu i czasami sa klopoty z dostepnoscia zamiennikow.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 JTD
    Postów
    2,650

    Domyślnie

    Cytat Napisał Maciek-156 Zobacz post
    Chyba nigdy nie jechałeś z zaszczepionym wirusem
    pisałem o serii 10v w 166

Podobne wątki

  1. [145] 145 twin spark 8v?
    Utworzone przez gonzo w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 10-03-2015, 13:26
  2. [155] Twin Spark 2.0 8v
    Utworzone przez pawlo12 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 25-03-2013, 22:14
  3. [145] 1.6 16V Twin spark
    Utworzone przez Konrad K_2 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 07-03-2012, 12:02
  4. 2.5 V6 czy 2.0 twin spark?
    Utworzone przez Andrzej w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 24-06-2006, 13:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory