Witam wszystkich.
Nie miałem już więcej nerwów, żeby być szoferem żony więc kupiłem jej MiTo z 2010 roku jak w opisie. Po kilku dniach użytkowania (pod moim nadzorem) namierzyliśmy kilka wg. Mnie problemów i chciałbym się was koledzy i koleżanki spytać o porady i opinie czy to są normalne zachowania?
Pierwszy raz jeździłem autem że skrzynia TCT, wcześniej E klasa V6 w Dieslu i Dieselowskie Infiniti Q50 w sportach także nigdy nie miałem takich ekscesów.
Do sedna:
1. Czy te skrzynie mają tzw pełzanie? U niej wrzucamy D, puszczamy hamulec, obroty podchodzą pod 1500 i auto samo nie rusza...
2. Dodatkowo do pkt 1go aby ruszyć autkiem czy to z D czy to z R pedal gazu musi bec mocno wciśnięty, auto rusza dopiero w okolicach 1800 a czasem i więcej obrotów.
3. Kilka razy w czasie jazdy po mieście mi osobiście przydarzyło się takie jakby zawieszenie skrzyni, w czasie przejazdu przez skrzyżowanie nagle zaczęło piszczeć w kabinie i przysięgam na Boga, że bieg samoistnie przestawił się na N. Przyznam że trochę stresująca sytuacja i jedynym sposobem na powrót do normalności była zmiana na P i spowrotem na D. Autko pojechało normalnie.
-kolejna rzeczą jaka zauważyłem (stało się to mi i mojej żonie) jest zawieszenie skrzyni na postoju na światłach... Nagle mamy piszczenie w kabinie i ikonka/światełko przy zmianie biegów D miga, auto nie jedzie, wchodzi na obroty ale stoi. Jak wyżej, zmiana na P i spowrotem na D działa i można odjechać.
-ostatnim mankamentem jaki mnie zastanawia jest ta ekstramalnie szybką zmiana biegów w czasie jazdy po mieście... W ciągu kilku sekund wolniejszej jazdy (Żona prowadzi) skrzynia jest już na 6tym biegu (wiem bo jako pasażer wrzucam jej szybko na manualna zmianę biegu i widzę na kokpicie 6) i właśnie na tym 6tym biegu przy wolnych prędkościach (mowa o 35/50 mil na godz) zaczyna się buczący dźwięk (odrazu mi coś podpowiada łożysko 6tego biegu) hałas znika po zwolnieniu lub orzyszpieszeniu ale podejrzewam że po przyspieszeniu jest on normalni tłumiony praca silnika.
Autko znajduje się w UK aktualnie przebieg 88 tys mil czyli jakieś 144 tys km i przed zakupem miało podobno wymieniany pedał gazu bo był błąd Throtle Position Sensor Incorrect, miało podobno również wymieniany olej w skrzyni ale w to nie wierzę bo papierów żadnych nie ma. Odnoszę wrażenie że problemy z zawieszaniem się skrzyni pojawiają się tylko przy bardzo wolnych prędkościach. Martwi mnie ta samoistna zmiana biegu z D na N w czasie pokonywania skrzyżowania. Czy ktoś spotkał się kiedyś z takim czymś?
Bede wdzięczny za wskazówki i odpowiedzi na moje pytanka. Nie ufam tutejszym specom a mechanik zaufany jest aktualnie na wakacjach i wraca za jakiś miesiąc.
Pozdrawiam