Witam
Mam Alfę 156 2.0TS z 99r z założona we Włoszech instalką gazu firmy Teleflex AG SGI II.
A że wspomniana wyżej instalka kaprysi, potrzebuję kabelka do podłączenia tej sekwencji do kompa.
Od razu napiszę że:
1. Do najbliższego warsztatu z kabelkiem mam 50km, trzeba się zapisać 3 tygodnie wcześniej w kolejkę i podłączenie kosztuje 150zł plus koszty ewentualnej naprawy która w przypadku tej instalki może bardzo boleć,
2. Nie jest to AG SGI type I tylko type II i nie wystarcza tu zwykły trójżyłowy kabelek podłączany do portu szeregowego peceta,
3. Kabelki są do kupienia w sklepie - ale ich cena (390zł) jest dla mnie niewspółmierna do wartości elementów z których są zbudowane.
4. Szukałem w necie przez ostatnie 2 tygodnie - nic nie ma lub są to serwisy zastrzeżone dla autoryzowanych warsztatów, albo ja jestem ślepy,
5. Chwilowo nie stać mnie na wymianę instalki na Staga, chyba że koszty naprawy mnie do tego zmuszą.
Konkrety:
1. Tę instalkę podłącza się do peceta przez tzw "k-line konwerter", oznaczenie producenta: "AG K-line converter AG 258111" lub w Polsce "AGT 163" (małe pudełeczko na kablu),
2. Wyjście z centralki gazu do peceta to trzy przewody: +12V, masa i k-line. K-line jest linią dwukierunkową - odbywa się nią zapis i odczyt danych do i z centralki gazu.
Poszukuję:
1. Tego "k-line konwertera" czyli kabelka do podłączenia mojej sekwencji do kompa do kupienia w przyzwoitej cenie lub,
2. Schematu tego "k-line konwertera" lub,
3. Kogoś kto ma taki kabelek i mógłby mi go wypożyczyć dosłownie na parę godzin celem oględzin, sfotografowania jego elektroniki lub chociaż przysłać dobrej jakości fotki jego elektroniki - płytka strona elementów i strona druku), lub
4. Kogoś z okolicy Puław (woj. lubelskie) kto ma taki kabelek i mógłby mi pokazać jego wnętrze celem sfotografowania.
Mam podstawowe przygotowanie z elektroniki, mogę taki kabelek zrobić sam. Domyślam się na jakich podzespołach jest zbudowany i jego samodzielne wykonanie zamknie się kwotą około 30zł, ale dochodzenie metodą prób i błędów zajmie trochę czasu i kasy.
Ponieważ pojawia się coraz więcej AR 156 z taką instalacją gazową (a jest trochę upierdliwa) to taki kabelek może przydać się paru osobom, a część z nich może uniknie wymiany instalki gazowej....
Zobowiązuję się do zamieszczenia na forum schematu działającego kabelka (k-line konwertera), oraz artykułu na temat tej instalacji gazu zawierającego jej opis, uwagi z użytkowania i porady.
Proszę o pomoc jak wyżej, Z GÓRY BARDZO DZIĘKUJĘ
robert
Ps. Mam nadzieję że ten układ ze schematu (trzecia fotka) połączy się z ecu sekwencji. Przy okazji zapytam: czy ktoś wie co to jest? VAG? interfejs K-L? interfejs KK-L? (pytam bo plik nazywa się vag_sch a w tabelce jest napisane KL interface)
Czym różni się K-L od KK-L? Piszą, że ma podwójną linię K a na schemacie widać tylko jedną? (patrz 4 fota - to ma być dual K-L Line a są tylko pojedyńcze linie K i L)
To z piątej foty nie łączy się z AG SGI II
Bubu321 czy wiesz może jakimi interfejsami są układy z foty trzeciej i czwartej i z którymi programami współpracują?