Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: demontaż (regeneracja) wariatora

  1. #1
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Libiąż/ UK
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.4 jtdm
    Postów
    216

    Domyślnie demontaż (regeneracja) wariatora

    Witam! Czy ktoś może krok po kroku opisać jak się dorwać do wariatora, i co trzeba wymienić przy okazji? (rozrząd?) mój wariator postukuje jakieś 1-2 sek po odpaleniu chyba zaaplikuje mu zestaw naprawczy... tylko teraz jest pytanie czy poradzę sobie z tym podstawowym zestawem kluczy i podstawowymi umiejętnościami? Nie chciałbym zrobić Belli kuku a obawiam się że mechanicy będą wiedzieli o niej mniej niż ja. Pozdrawiam
    Byly: Mitsubishi Lancer EVO VI, Subaru Impreza WRX, RenaultSport Clio 182 & 197, Lancia Kappa 5.20 2.0, Lancia Kappa coupe 4.16 2.0T,Alfa Romeo 156 T.S. ,Alfa Romeo 155 T.S. 8v+LPG, Ford Escort cabrio x2

    Są: Alfa Romeo Brera SV 2.4jtdm, zaklatkowane Renault Clio sport 182 do zabawy na torze

  2. #2
    Starscream
    Gość

    Domyślnie

    nie dasz rady. Chyba, że sam umiesz rozrząd ustawić później.

  3. #3
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    jeżeli kiedykolwiek i wiesz jak zrobić rozrząd w silniku 16V powinieneś dać sobie radę. Wariator znajduje się na wałku ssącym w kole pasowym. Potrzeba blokad rozrządu do poprawnego ustawienia rozrządu, lub zaznaczyć rozrząd co najmnije w 3 punktach np na wale i na wałku ssącym i wydechowym. do tego zaznaczyć wałek ssący względem stopy wałka.
    wymienić napewno pasek resztę zależy jak długo na tym jeżdzisz.
    skala trudności od 1 do 10 daję 9,5
    aaaa i jeszczo jedno wariator by odkręcić od wałka to potrzeba klucza specjalnego lub.... tokarki

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Nie słuchaj kolegi cinas1980 bo wtopisz. Żadne znaki nie zapewnią prawidłowego ustawienia rozrządu - jeszcze tym bardziej po demontażu wariata. Musisz mieć blokady i odpowiedni zestaw pozostałych narzędzi (czujnik zegarowy, specjalne klucze).
    Jak nigdy się w to nie bawiłeś to nie radzę zaczynać.

  5. #5
    ViP Znawca Avatar cinas
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Tomaszów Maz. czasem Piła
    Auto
    Alfa 159 SW -> 2007->1.9 16v JTD->136KM
    Postów
    1,612

    Domyślnie

    SG024 szanuję wiedzę jaką posiadasz ale nie każdy ma warsztat i specjalistyczne narzędzia ale wiem że się da i można tak zrobić choć tego nie polecam.

    Było Skromne 156 1.8 TS 144 km i mniej skromne 156SW 2,5 V6 i były powody do mruczenia
    Jest
    klekot 159 SW 1.9 JTD i 136 km i nie ma powodów do mruczenia
    ALFA-i każdy dzień jest inny

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ja wiem, że się da.
    Sam kiedyś zrobiłem rozrząd na znaki bo nie miałem żadnych narzędzi specjalistycznych - i silnik chodził.
    Ale jak sobie potem wszystko skompletowałem i zabrałem się do tego profesjonalnie to lepiej nie mówić, jak to było ustawione.
    Dlatego zawsze wszystkim odradzam robienie tego bez narzędzi, bo wiem na własnej skórze, jak to wygląda.
    Tym bardziej, że widać że nasz kolega na razie jest zielony w temacie.
    No, a potem słyszymy, że TS-y to niedobre silniki i awaryjne.
    A jakie mają być, jak są nieprofesjonalnie obsługiwane przez mechaników, którzy nie mają pojęcia o ustawianiu rozrządu na pływających kołach i robią to na tzw. farbki bez specjalistycznych narzędzi.
    Kiedyś pytałem, tak tylko dla sondażu, w trochę zaprzyjaźnionym warsztacie mechaników, czy zrobiliby rozrząd w mojej alfie.
    Oczywiście byli chętni, nawet jak im zacząłem tłumaczyć, jak to ma być zrobione to nie wierzyli, że oni nie dadzą rady. "No przecież my sobie poradzimy, bo zrobimy sobie znaki na kołach i na obudowie".
    Ostatnio trochę eksperymentowaliśmy z kolegą bubu321, zmieniając 3- krotnie (o kilka stopni) ustawienia rozrządu w jego alfie, celem zrobienia dokładnych pomiarów.
    Niech kolega bubu zaświadczy, jaka tam jest dokładność.
    No a przy wymianie wariatora to już samobójstwem byłoby robienie tego na znaki.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 30-07-2010 o 14:12

  7. #7
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Też uważam, że się da tak ustawić na znaki, ale Alfa ma bardzo delikatną konstrukcję i ustawienia. Jeśli znaki będą robione bardzo precyzyjnie itd. nic na szybko to można próbować. Ale jestem też za SG0240 - zainwestować trochę grosza w narzędzia i ma się pewność co do jakości wykonania.
    Wiem, że czasem szkoda grosza na narzędzia bo są różne wydatki, ale na blokady i klucz do napinacza da się uzbierać między wymianami rozrządu ;-).

    Mnie osobiście by gryzło czy mam dobrze ustawiony rozrząd czy nie...

    Przy okazji uważaj na panewki wałka by nie pomylić kolejności, nie dostał się syf przy przykręcaniu, na gwint w głowicy jak będziesz przykręcał półpanewki, zakup klej do gwintu, dokręć wariata bardzo mocno by się sam nie kręcił w czasie obrotu wałka.
    Wariata wyciągnij z wałkiem i na imadło między drewniane klocki. Bardzo mocno przykręcony.
    Pzdr.
    Ostatnio edytowane przez MarcinTM ; 30-07-2010 o 14:13

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,598

    Domyślnie

    Można sobie znaki rysować, a jak koło pływające (przykręcane na otworach fasolkowych) ustawicie bez blokad?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    A drugie koło - od wydechu, też jest pływające, tylko trzeba popuścić śrubę.
    A jak się daje nowy pasek i wariator to trzeba je poluzować bo inaczej zwykle głupoty wychodzą.
    Tak więc wniosek jest tylko jeden - o znakach w TS można sobie pomarzyć.
    Szara rzeczywistość to zestaw narzędzi specjalistycznych.

  10. #10
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    04 2010
    Mieszka w
    Libiąż/ UK
    Auto
    Alfa Romeo Brera 2.4 jtdm
    Postów
    216

    Domyślnie

    no pięknie... to pozostaje mi chyba tylko ASO... bo mechanik do którego jeżdżę pewnie też będzie chciał ustawiać na znaki... no nic dzięki za informacje Pozdrawiam
    Byly: Mitsubishi Lancer EVO VI, Subaru Impreza WRX, RenaultSport Clio 182 & 197, Lancia Kappa 5.20 2.0, Lancia Kappa coupe 4.16 2.0T,Alfa Romeo 156 T.S. ,Alfa Romeo 155 T.S. 8v+LPG, Ford Escort cabrio x2

    Są: Alfa Romeo Brera SV 2.4jtdm, zaklatkowane Renault Clio sport 182 do zabawy na torze

Podobne wątki

  1. Regeneracja wariatora
    Utworzone przez GregoR w dziale 147
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 25-02-2018, 18:57
  2. Regeneracja wariatora
    Utworzone przez Shorty10 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-01-2015, 15:34
  3. Regeneracja wariatora
    Utworzone przez scenic78 w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-06-2013, 22:29
  4. wymiana rozrzadu i regeneracja wariatora w ASO
    Utworzone przez prologiusz w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 05-05-2012, 09:16
  5. [146] Wymiana wariatora czy regeneracja
    Utworzone przez Therrax w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 21-05-2010, 18:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory