Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Wymiana silnika alfa 147 1.6 TS 105km na 120km

  1. #1
    Maveric
    Gość

    Domyślnie Pomocy! Wymiana silnika alfa 147 1.6 TS 105km na 120km

    Witam,
    mam do was koledzy pytanie odnośnie wymiany silnika.
    Strzelił mi rozrząd w mojej belli i niestety trzeba wymienić silnik,problem w tym że mam wersję ECO (77kw) 105km i niestety nie mogę znaleźć takiego silnika nr AR 37203.
    Pełno jest silników AR 32104 (88kw) 120km,czy jest możliwość przełożenia tego silnika bez większych przeróbek.
    Słyszałem że ponoć tylko wystarczy okablowanie przełożyć i sterownik silnika.Sterownik trzeba by było wyczyścić żeby współgrał ze stacyjką.
    Nie wiem na ile to prawda więc zwracam się do was z tym problemem. Dodam że alfa ma instalacje gazową sekwencję i nie wiem też czy nie będzie problemów z gazem po takiej zmianie.
    Ostatnio edytowane przez Maveric ; 07-07-2011 o 16:39

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - wyczyścić to raczej body komputer (BC)
    - a co z wariatorem.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Pietia
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Ze wsi za odrą, pod Opolem xD
    Auto
    Mia Bella AR 147 1,6TS 01r.
    Postów
    719

    Domyślnie

    bubu321 a co miało by być z wariatorem? Ze starego sinika go raczej nie przełoży

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - cięzki dzień, 4 godziny przed wyjazdem i tyle pakowania.
    - ta 147 to trochę mały samochód w porównianiu do 156 .
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    11 2013
    Auto
    147 1.6 2002 5dzwi
    Postów
    1

    Domyślnie

    Przylacze sie do pytania mam ten sam problem prosze o odpowiedz

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Strzelce Krajeńskie/Kruszwica
    Auto
    ALFA ROMEO 147 1.9jtd
    Postów
    773

    Domyślnie

    odpowiedź jest prosta kupując większy silnik bo chcesz 15 koni więcej to licz się z tym że kupujesz kota w worku
    na dzień dobry musisz zrobić rozrząd w nowym czyli wariator jakieś 400 zł pasek i rolki pompa wody i masz 1000 zł
    nie wiadomo co kupisz i po ilu km go coś trafi będzie brał olej itd
    remont silnika z płynami po pękniętym pasku to około 2-2,5k zł i wiesz co masz a tak wydajesz 2 na silnik 1000 na rozrząd i nie wiesz co masz
    Kolejna alfa kolejne problemy

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    147
    Postów
    19

    Domyślnie Wymiana silnika alfa 147

    Witam.
    Moja alfa wymaga nowego serca, panewka uszkodziła wał, szlifierz stwierdził, że nie da sie uratować. Mechanik stwierdził, że lepiej wstawić "nowy" silnik. Moja alfa ma silnik 105 konny o kodzie AR37203. Mało aukcji jest z tym silnikiem za to pełno jest z silnikiem 120KM. Moje pytanie jest takie, co muszę jeszcze zmienić jeśli chciałbym wstawić silnik 120 konny. Czy ta operacja byłaby opłacalna? Możliwa bez większych przeróbek? Jeśli ktoś dokonywał takich rzeczy bardzo prosiłbym o jakieś porady. Dziękuje bardzo z góry za odpowiedzi

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar drift-r
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Łódź (czasem)
    Auto
    AR 147 1.6TS Distinctive 2001
    Postów
    6,807

    Domyślnie

    Jeśli użyjesz wyszukiwarki to znajdziesz odpowiedni temat bo było to wałkowane przynajmniej dwa razy.

  9. #9
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Kolektor dolotowy z elektrozaworem wariatora, wiązka do podłączenia elektrozaworu, oraz komputer silnika.

    Chyba że kupisz silnik 120KM, ale głowicę wsadzisz od swojego 105KM to wtedy nie musisz nic zmieniać, ale nadal będziesz miał 105KM.

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    05 2014
    Auto
    147
    Postów
    19

    Domyślnie

    Czyli mogę wsadzić dół silnika 120KM do swojej 105km i problemu ze spasowaniem wszystkiego by nie było?

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 21-01-2016, 10:24
  2. Alfa 147 1.6 105KM czy głowica od 120KM będzie chodzić
    Utworzone przez darknest w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 06-02-2015, 15:05
  3. Alfa romeo 156 1.9 jtd 105km wymiana termostatu problem
    Utworzone przez Skibeks w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-12-2014, 11:16
  4. Wymiana silnika 1.9JTD 115KM na 120KM od 147?
    Utworzone przez dyymianek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-07-2013, 15:20
  5. różnica w 1.6TS pomiędzy 105km a 120km?
    Utworzone przez OO__V__OO w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 28-09-2009, 06:40

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory