Zobacz wyniki ankiety: Ile czujników posiada AR 166 w silniku?

Głosujących
11. Nie możesz głosować w tej sondzie
  • 2

    1 9.09%
  • 4

    0 0%
  • więcej niż 4

    10 90.91%
  • 3

    0 0%
Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Ilość czujników w (silniku) Alfy 166?

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar NeroVolcano
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie - Dolnośląśkie.
    Auto
    Była AR 166 2.4 JTD Nero Volcano '00,Jest AR 166 2.5 V6 Nero Volcano '00 i Fiat Bravo 1.4 Nero '00
    Postów
    147

    Question Ilość czujników w (silniku) Alfy 166?

    Witam serdecznie

    Prosiłabym forumowiczów o wymienienie ilości czujników w AR166,głównie jako ciekawostkę.
    Mnie samą zastanawia,zaś ilość czujników umieszczonych bezpośrednio przy/w silniku AR 166 (najlepiej 2.5 - 3.0 V6).

    Czy ktoś może mi odpowiedzieć na pytanie : Czujnik położenia wałka/ów rozrządu ,to czujnik stukowy ?
    Mam wrażenie,że bardzo się mylę.

    Gdzieś doszły mnie słuchy,że AR 166 posiada 2 czujniki stukowe.
    Czujnik : 1-położenia wału korbowego,2-wałka rozrządu i...czujniki stukowe(?).

    Jak jest w rzeczywistości?

    Pozdrawiam NeroVolcano.

    Nasza Alfa Romeo 166 2.5V6 24V '00 Nero Volcano -bez LPG

  2. #2
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał NeroVolcano Zobacz post
    Witam serdecznie

    Prosiłabym forumowiczów o wymienienie ilości czujników w AR166,głównie jako ciekawostkę.
    Mnie samą zastanawia,zaś ilość czujników umieszczonych bezpośrednio przy/w silniku AR 166 (najlepiej 2.5 - 3.0 V6).

    Czy ktoś może mi odpowiedzieć na pytanie : Czujnik położenia wałka/ów rozrządu ,to czujnik stukowy ?
    Mam wrażenie,że bardzo się mylę.

    Gdzieś doszły mnie słuchy,że AR 166 posiada 2 czujniki stukowe.
    Czujnik : 1-położenia wału korbowego,2-wałka rozrządu i...czujniki stukowe(?).

    Jak jest w rzeczywistości?

    Pozdrawiam NeroVolcano.
    Kolego,
    silniki AR166 2.5, 3.0, 3,2 V6 posiadają następujące "czujniki" na podstawie których pracuje sterownik silnika "ECU" :
    - temperatura powietrza zasysanego (termistor NTC), masa powietrza zasysanego (zainstalowane w przepływomierzu za filtrem powietrza),
    - temperatura silnika (termistor NTC zamontowany na obudowie termostatu),
    - sondy lambda (napięciowe) w zależności od wersji do 10/2000 1 sonda przed katalizatorem, po 10/2000 2 sondy pomiarowe przed katalizatorami oraz 2 sondy kontrolne za katalizatorami,
    - czujnik obrotów wału korbowego (indukcyjny, zamontowany przy kole zamachowym),
    - czujnik fazy rozrządu (przetwornik halla, zamontowany na głowicy cylindrów 1,2,3 - bank1,
    - dwa czujniki spalania stukowego (piezoceramiczne, zamontowane do bloku silnika z góry po lewej i prawej stronie),
    - kąt otwarcia przepustnicy zintegrowany z silnikiem krokowym sterowania otwarciem (na przepustnicy),
    - czujnik ciśnienia oleju (stykowy, zamontowany obok filtra oleju) - daje tylko informację na tablicę wskaźników.
    Ostatnio edytowane przez stanlizak ; 17-07-2012 o 10:47

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Seweryn80
    Dołączył
    01 2012
    Mieszka w
    Brzękowice
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.9 16v JTD 140 KM 159 1,9 Giulietta x2 2,0 190 KM, Stelvio Q4 280KM
    Postów
    457

    Domyślnie

    Cytat Napisał stanlizak Zobacz post
    Kolego, .
    I tu się mylisz

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar NeroVolcano
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie - Dolnośląśkie.
    Auto
    Była AR 166 2.4 JTD Nero Volcano '00,Jest AR 166 2.5 V6 Nero Volcano '00 i Fiat Bravo 1.4 Nero '00
    Postów
    147

    Domyślnie

    Drodzy koledzy,czy ktoś może odpowiedzieć mi na pytanie dotyczące czujnika położenia wału korbowego?

    Czy wyżej wymieniony czujnik jest nie tylko czujnikiem wału korbowego,ale i również mierzy prędkość obrotową?

    Mam jeszcze jedno pytanie ,odnośnie kątu wyprzedzenia zapłonu : Jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w AR 166 2.5 V6?
    Czy są dopuszczalne pewne wahania? Czy też kąt powinien być stały?

    Byłabym wdzięczna za odpowiedź.
    Ostatnio edytowane przez NeroVolcano ; 19-07-2012 o 17:34

    Nasza Alfa Romeo 166 2.5V6 24V '00 Nero Volcano -bez LPG

  5. #5
    Misiek213
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Seweryn80 Zobacz post
    I tu się mylisz
    Sorry, ale nie rozumiem... Co miałeś na myśli?

  6. #6
    kapselek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Misiek213 Zobacz post
    Sorry, ale nie rozumiem... Co miałeś na myśli?
    To że to nie kolega a koleżanka

  7. #7
    ZBANOWANY Romeo
    Dołączył
    02 2011
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    166 2.5V6 CF2 4HP20
    Postów
    655

    Domyślnie

    Cytat Napisał NeroVolcano Zobacz post
    Czy wyżej wymieniony czujnik jest nie tylko czujnikiem wału korbowego,ale i również mierzy prędkość obrotową?
    Sygnał jest również wykorzystywany do określenia prędkości obrotowej wału (silnika).
    Cytat Napisał NeroVolcano Zobacz post
    Mam jeszcze jedno pytanie ,odnośnie kątu wyprzedzenia zapłonu : Jaki powinien być kąt wyprzedzenia zapłonu w AR 166 2.5 V6?
    Czy są dopuszczalne pewne wahania? Czy też kąt powinien być stały?
    Kąt wyprzedzenia zapłonu nie może być stały i zmienia się z prędkością obrotową. Na kąt ma również wpływ temperatura silnika, temperatura powietrza oraz obciążenie silnika (określane wskazaniami MAF względem prędkości obrotowej). Z tego co pamiętam wygrzane V6 przy obrotach biegu jałowego ma kąt zapłonu około -9st.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar NeroVolcano
    Dołączył
    04 2012
    Mieszka w
    Ząbkowice Śląskie - Dolnośląśkie.
    Auto
    Była AR 166 2.4 JTD Nero Volcano '00,Jest AR 166 2.5 V6 Nero Volcano '00 i Fiat Bravo 1.4 Nero '00
    Postów
    147

    Domyślnie

    Tak koledzy,macie rację,ale wolałabym aby ktoś odpowiedział mi na zadane pytania.

    Ładnie proszę

    Jeszcze raz przypomnę zagadnienia ,o które pytałam : czujnik położenia wału i kąt wyprzedzenia zapłonu...

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał feecle Zobacz post
    Sygnał jest również wykorzystywany do określenia prędkości obrotowej wału (silnika).

    Kąt wyprzedzenia zapłonu nie może być stały i zmienia się z prędkością obrotową. Na kąt ma również wpływ temperatura silnika, temperatura powietrza oraz obciążenie silnika (określane wskazaniami MAF względem prędkości obrotowej). Z tego co pamiętam wygrzane V6 przy obrotach biegu jałowego ma kąt zapłonu około -9st.
    Kolego FEECLE bardzo Ci dziękuję! U mnie kąt wahał się od 8 do 11 st. Zastanawiałam się czy,"ruchomy " kąt to normalne. W niektórych V6 kąt wyprzedzenia zapłonu jest stały.

    Nasza Alfa Romeo 166 2.5V6 24V '00 Nero Volcano -bez LPG

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    Alfa 166 2.5V6 była; Alfa Gtv 2.0 TS 2001
    Postów
    1,035

    Domyślnie

    Cytat Napisał NeroVolcano Zobacz post
    Tak koledzy,macie rację,ale wolałabym aby ktoś odpowiedział mi na zadane pytania.

    Ładnie proszę

    Jeszcze raz przypomnę zagadnienia ,o które pytałam : czujnik położenia wału i kąt wyprzedzenia zapłonu...

    - - - Updated - - -



    Kolego FEECLE bardzo Ci dziękuję! U mnie kąt wahał się od 8 do 11 st. Zastanawiałam się czy,"ruchomy " kąt to normalne. W niektórych V6 kąt wyprzedzenia zapłonu jest stały.
    Kąt wyprzedzenia zapłonu we wszystkich silnikach (nawet najstarszych - regulacja mechaniczna odśrodkowa) jest zmienny. Czujnik obrotów wału podaje impuls odpowiednio wcześnie przez ZZW do ECU i on przelicza odpowiedni kąt wyprzedzenia zapłonu.

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar Mandziel
    Dołączył
    09 2011
    Mieszka w
    Zgierz
    Auto
    147 & 166
    Postów
    658

    Domyślnie

    No to szacun NeroVulcano, że Ciebie jako kobietę interesują takie szczegóły






Podobne wątki

  1. Ilość oleju w silniku 1.9 JTD
    Utworzone przez FarMerMST w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-04-2015, 16:56
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-01-2015, 20:49
  3. Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 20-01-2012, 10:08
  4. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-01-2012, 23:17
  5. ilość km do przejechania
    Utworzone przez Krisu w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 01-03-2010, 01:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory