Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: Turbosprężarka - problem. Silnik słaby do 2000obr/min

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar herbig
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 20v, CLS 350 CDI, JEEP Grand 5.2, Q7
    Postów
    227

    Domyślnie Turbosprężarka - problem. Silnik słaby do 2000obr/min

    Witam, jak w temacie, podejrzewam że w mojej Alfie niedomaga turbo albo to co jest z nim związane. Problem tkwi w tym ,że (szczególnie jest to zauważalne od 3 biegu w górę) gdy przyspieszam od niższych prędkości na danym biegu jest odczuwalna przerwa w przyspieszaniu po przekroczenie 2-2,2 tys obr/min po tym zakresie idzie ładnie do końca. Im wyżej bieg na przerwa wydaje się dłuższa. Z tego co wyczytałem na forum to może mam już kilka możliwych powodów dla którego tak się dzieje, lecz na początku chciałbym sprawdzić pracę turbo na kompie, dlatego piszę. Znajdzie się ktoś posiadający kabel i trochę wolnego czasu żeby ogarnąć to ze mna? Byłbym wdzięczny.

    Jeśli jednak stanie się najgorsze i będzie turbo do wymiany to regenerować swoje czy kupić używane ?

  2. #2
    mihailov
    Gość

    Domyślnie

    Używane turbo z niepewnego źródła to z pewnością nie jest dobry pomysł - nie wiadomo ile jeszcze pożyje, jak ktoś traktował je dotychczas, no i trzeba je jakoś zamontować. Najlepiej byłoby regenerować w renomowanym warsztacie.

    Jeśli zaś chodzi o diagnostykę - mój kolega się w to bawi, za dobre piwo Ci pomoże. Na PW podam Ci do niego kontakt

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar herbig
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 20v, CLS 350 CDI, JEEP Grand 5.2, Q7
    Postów
    227

    Domyślnie

    To poproszę o dane na priv. Co do używanego turbo, jest takowe na allegro od forumowicza, więc myślę że szajsu by mi nie wcisnął.
    A może samemu je zregenerować ? Widziałem filmik na YT jak wyczyścić TS. Co myślicie o tym ?

  4. #4
    mihailov
    Gość

    Domyślnie

    Regeneracja a czyszczenie to dwie różne rzeczy - trzeba rozpocząć od poznania prawdziwego problemu, bo możliwe, że to np. przepływomierz a nie turbina jest źródłem problemu.

    Regeneracja i czyszczenie turbiny to dwie różne rzeczy. Regeneracji sam na pewno nie zrobisz (no chyba, że dysponujesz bardzo dokładną wyważarką ), a samo czyszczenie to raczej doraźny sposób rozwiązania problemu.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar herbig
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    166 2.4 20v, CLS 350 CDI, JEEP Grand 5.2, Q7
    Postów
    227

    Domyślnie

    Tak jak piszesz, miałem na myśli czyszczenie turbo. Mam już kabel, właśnie ściągam oprogramowanie. Na co mam zwrócić uwagę przy sprawdzaniu parametrów silnika ?

  6. #6
    mihailov
    Gość

    Domyślnie

    Na początku proponuję pełną diagnostykę, bo ona może wykazać błędy pozostałych podzespołów. Do sprawdzenia turbiny najlepiej zrobić test dynamiczny (logi), a potem poprosić obeznanych o analizę

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    Czyszczenie odradzam w moim przypadku turbina padła po takim zabiegu po jakiś 400km. Głównie zwróć uwagę na ciśnienie turbiny oczekiwane i podawane to musi się pokrywać, oraz masy powietrza. Odepnij przepływkę i się przejedź jak będzie lepiej to masz winowajcę. Tak na przyszłość herbig użyj pierw szukajki, temat ten był wielokrotnie przerabiany.

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,177

    Domyślnie

    tzn że cos przy jej rozbieraniu zepsuli - zapewne przy zbijaniu muszli uszkodzili wirnik albo skrzywi wałek dlatego padła po 400 km. Prawidłowo wyczyszczona geometria a raczej nie zniszczenie jej przy rozbieraniu na pewno nie skraca jej żywota. Po prostu zniszczyli Ci ja.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar jacek83
    Dołączył
    01 2012
    Auto
    alfa romeo 166 2.4 jtd 150km 2001r
    Postów
    1,074

    Domyślnie

    jeśli zbierze się nagar na ośce łopatkach wirniku itp. po wyczyszczeniu nikt nie wyważy ci tego (a na pewno tego nie zrobi) to wtedy będzie tak jak u mnie. Zrobił się luz na ośce i dostawała bicia potem padł uszczelniacz i koniec.

    - - - Updated - - -

    Cytat Napisał pampik Zobacz post
    tzn że cos przy jej rozbieraniu zepsuli - zapewne przy zbijaniu muszli uszkodzili wirnik albo skrzywi wałek dlatego padła po 400 km. Prawidłowo wyczyszczona geometria a raczej nie zniszczenie jej przy rozbieraniu na pewno nie skraca jej żywota. Po prostu zniszczyli Ci ja.
    Skrzywili wałek? uszkodzili wirnik? Uwierz gdyby np. wałek był skrzywiony turbo wpadło by do kolektora z chwilą odpalenia silnika.

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar pampik
    Dołączył
    11 2010
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    była - AR 166 2.4 JTD / 159 1.9 JTDm 16V 07r - jest 159 2.4 210 :)
    Postów
    2,177

    Domyślnie

    rozbierałeś kiedys turbinę ? Jak rozłączasz stronę zimną od ciepłej to najwazniejsze zebyś nie skrzyłił łopatki czy to wirnika kompresora ( kompresor str zimna ) a luz miedzy łopatka kompresora do obudowy to części mm więc nie trudno o to.

    A skoro turbina nie miał luzów i nie puszczała oleju a po czyszeniu nagle padła ?? noo tak czyszczenie łopatek działa strasznie destrukcyjnie.....

    A no i nagar o którym piszesz .... według Ciebie powinno sie wyważać turbinę co 10 tys km z każdym gramem nagaru na wirniku ? chyba nie turbiny smigają po 250 tys km bez ich dotykania i nagagaru pewnie tam jest dość sporo i nikt w miedzy czsaie ich nie wywaza więc od nowości do przebiegu 250 tys km i po czyszczeniu nie widze powodu dla którego miałbyś to znowu wyważać.

Podobne wątki

  1. [Brera] Silnik 2.0 JTDM 170 KM - słaby dół i reakcja na gaz
    Utworzone przez djrobertos w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post / autor: 23-11-2015, 20:18
  2. problem z ABS i VCD słaby silnik nie wiem od czego
    Utworzone przez manius2008 w dziale 147
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 04-01-2013, 20:05
  3. Silnik stracił moc. Max 2000obr/min JTD
    Utworzone przez Abidibi1509 w dziale GT
    Odpowiedzi: 23
    Ostatni post / autor: 18-04-2012, 08:44
  4. kolektor wydechowy turbosprężarka / silnik / pompa wtryskowa/
    Utworzone przez alfaromeo145 w dziale Sprzedam części
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 26-03-2012, 11:34
  5. [145] Słaby silnik gdy wilgotne powietrze 1.4 ts
    Utworzone przez mateo902 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 27-08-2011, 09:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory