Może, ktoś się podzielić doświadczeniem, czy jest duża różnica między 180 KM a 210?
Może, ktoś się podzielić doświadczeniem, czy jest duża różnica między 180 KM a 210?
Chyba 30 km
- - - Updated - - -
Na powarznie z tego co wiem to 150km 180km i 210km to te same silniki te same wtryski taka sama turbina
Różnią się tylko softem
Akurat ja mam teraz benzyne 2.0 280KM. Drugi samochod ktory mam od 4 lat to opel Astra J GTC 165KM CDTI - diesel. Hmm powiem tak daje rade i jest ok. Mysle ze proporcjonalnie. Przy stelvio raczej te 180KM to minimum. Ale napewno odczujesz roznice z dodatkowych 30KM. Tak jak kolega powyżej pisal ponic roznoca tylko softu no ale nie chcac tracic gwarancji albo bawic sie z oprogramowaniem napewno odczuwalna roznica Zakladam ze mniej wiecej taka jak tryb N i D skrzyni biegow w moim Stelvio N jest ok samochod jezdzi przyspiesza itd. - nie mniej w trybie D no coz jest radosc z jazdy
Ogolnie zalezy jaki jest Twoj styl jazdy jak sobie jezdzisz spokojnie. Autostrada 140 itd. Pewnie nie warto. Jak chcesz miec troche lepsze wrazenia z jazdy te 30 km napewno zrobi różnice.
Roznica mniej wiecej taka jak z chipem i bez w wiekszosci aut kazdy powie ze woli z chipem bo sie fajniej jezdzi.. wybor nalezy do Ciebie.. jesli ja mialbym brac diesel w stelvio to tylko ten 210km.. bo mocniejszego nie ma ponoc jezdzi sie przyjemniej niz benzyna 280km - mysle ze pewnie tak diesel jednak inna kultura pracy silnika i bierze od dolu no ale nie mruczy.. ale i nie ciagnie tak po kieszeni jak sie przcisnie Asterka przy jezdzie 160-200 na autostradzie spalanie 8.5.. w stelvio na benzynie hmm 13-15l
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Benzyna też bierze od dołu Obroty np: w trybie D są trzymane w okolicy 2200, czyli max Nm, przynajmniej w 280 KM, nie wiem jak to wypada w 200 KM. Ogólnie benzynka w Stelvio ma taką charakretystykę dieslowską, dosyć niskie max obroty (takie pośrednie między typowymi dla benz a dieslami) i szybko chwyta. Diesla warto brac co najwyżej do spalania a nie dla charakterystyki jazdy, bo charakterystyka obu jest jednak podobna. Choć wg mnie zauważalnie lepsza w benz, w dieslu przy przyspieszaniu automat zmienia jak pojebany
Ostatnio edytowane przez Firste ; 19-03-2018 o 08:54
Uczucie wciskania w fotel jednak bedzie wieksze w dieslu bo jest wiekszy moment obrotowy 470 diesel vs 400 w benzynie. Akurat nie mialem przyjemnosci jazdy stelvio w dieslu tu jednak dyskusja moim zdaniem czy duzo daje te 30KM moim zdaniem zrobi odczuwalna roznice - nie diametralna ale odczuwalna.
Wysłane z mojego SM-N950F przy użyciu Tapatalka
Tu można się zdziwić. Troche jeździłem służbową Skoda Octavia żony 1.9 TDI 105 KM. Jak kupiłem Julkę, to praktycznie przez półtora miesiąca nie wsiadalem do skody, gdy jednak wsiadlem i sprawdziłem przyspieszenie porównując do Julki, stwierdziłem, ze mimo wyższego momentu obrotowego ma gorsze przyspieszenie niż benzynowa Julka. Co prawda o te 15 koni mocniejsza.
Bo przyspieszenie zależy wyłącznie od masy, mocy i przełożenia w skrzyni. Rodzaj paliwa nie ma nic do tego. Natomiast odczucie wciskania w fotel mocno jest powiązane z momentem obrotowym dlatego subiektywnie wydaje się, że diesel mocniej wciska w fotel mimo często obiektywnie gorszego przyspieszenia.
Wysłane z mojego CAM-L21 przy użyciu Tapatalka