Napisał
babel007
Alfa 159 sportwagon, 2.4 jtdm, 200km. EGR + DPF są.
Zaczęło jakies 1.5 miesiąca temu, alfa zaczęła sporo kopcić na czarno, po kilku dniach pojawił się ,,check engine" i tryb awaryjny, alfa również nie mogła wejść w tryb wypalania DPF. Ponadto zauważyłem dziwne szarpnięcia (nie w momencie zmiany biegu) tak jakby auto sie na sekunde dławiło.
Samochód oddany do mechanika, pierwsza diagnoza, wtryski do wymiany. Wymienione 5 wtrysków na nowe. Problem wrócił po jakimś tygodniu. Po tym rozebranie EGR (został wyczyszczony, był mocno zawalony nagarem), dobranie się do kolektora (również cały w nagarze, kolektor wymieniony na nowy). Potem Alfa poszła do innego mechanika, niby speca od DPF, ten wymienił czujnik temperatury spalin, który wg niego był uszkodzony, oraz wyczyścił DPF w maszynie.
Podsumowując:
-wtryski nowe
-kolektor nowy
-egr i dpf po czyszczeniu
-wymieniony czujnik temperatury spalin
Po tym kilka dni jazdy i to samo, nadal dymi, DPF gdy osiągnął stan blisko 100% nie wchodzi w tryb wypalania. Ponownie tryb awaryjny, check engine z błędem odnosnie DPF - natomiast mechanik twierdzi że przy DPF wszystko sprawdzał i jest ok. Postawił diagnoze, że tak jakby wolne obroty zostały obniżone programem do poniżej 800, przez co auto nie moze wejść w tryb wypalania. Z tym, że odkąd auto mam (2.5 roku) to nic z programem nie było modyfikowane, dpf wypalał się normalnie.
Jakaś wskazówka, podpowiedź byłaby mile widziana, bo blisko 2 miesiące bez auta i non stop powróty do mechanika.
DPF i EGR z wyboru pozostawione i tego nie chciałbym zmieniać.