hej, mam taki problem, a konkretnie kupiłem alfe 166, przyjechała z niemiec jakiś czas temu, i przez kilka miesięcy stała.
okazało się , że pedał sprzęgła "zapada".
czy możliwe że układ jest zapowietrzony? albo wysprzęglik padnięty? czy sprzęgło?
hej, mam taki problem, a konkretnie kupiłem alfe 166, przyjechała z niemiec jakiś czas temu, i przez kilka miesięcy stała.
okazało się , że pedał sprzęgła "zapada".
czy możliwe że układ jest zapowietrzony? albo wysprzęglik padnięty? czy sprzęgło?
Ostatnio edytowane przez Majkel ; 01-02-2014 o 09:39
Zapada w sensie:
- nie rozsprzęgla do końca
- pedał zostaje w podłodze
- staje się dziwnie miękki pod koniec skoku roboczego
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
chodzi tak lekko ze małe dziecko by go ręką wcisneło, i zostaje w podłodze, trzeba nogą odciągnać, nie wysprzęgla do końca, trzeba odpalać na 1 biegu żeby pojechać, i 2 bieg wchodzi tylko na niskim zakresie obrotów, innych biegów nie sprawdzałem.
Czyli nie rozsprzęgla.
Sprawdź poziom płynu w zbiorniczku, czy nie masz zamało i się nie zapowietrzyło.
Możesz spróbować odpowietrzyć, ale objawy wskazują ewidentnie na uszkodzenie pompki przy pedale.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
a gdzie odpowietrza się ? jest możliwe że ta pompa poszła od tego że auto stało kilka miesięcy?
Wszystko jest możliwe. Mogły uszczelniacze sparcieć w pompie z powodu długiego postoju i nieużywania. Jak to mówią "organy nieużywane zanikają"
Odpowietrznik masz na skrzyni przy wysprzęgliku.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
ok, jutro poszukam tego odpowietrznika i zobacze co uda się zrobić, a co do tej pompki to jakiś wielki problem z naprawą jest? tzn wymianą?
Sprawdź czy wysprzęglik nie puszcz płynu , czyli czy nie jest ulany.
Co do wymiany pompki sprzęgła to jesli masz zdolności manualne to dasz radę. Niestety wymaga to upierdliwego nurkowania pod deskę rozdzielczą.
Ze względu na klauzulę sumienia mogę odmówić pomocy....
były Fiat 126p; Honda Accord Mk4 FL 2.0 B+G; Opel Vectra 1.8 CD B+G ; Fiat Punto II 1.2 8V B+G
jest Alfa 166 2.4 jtd '04...jak przystało na fana motoryzacji
Opel Astra J B14NEL - pożeracz korków
http://chomikuj.pl/danus77
wysprzeglik do wymiany bo miałem podobny problem
Witam.mam podobny problem..mianowicie na zimnym silniku ciężko wchodzą biegi, tak jakbym nietrafiał np w 1 albo 3 tylko pomiędzy.objaw jest tylko na 1 i 2 biegu.iprzy redukcji z 3 na niższe biegi. Po rozgrzaniu do 90 stopni już jest duużo lepiej ale czasami jak jadę dynamiczniej to wchodzą biegi miękko ale z delikatniutkim zgrzytem.Albo jak zostawię na noc na 1 to po uruchomieniu na siłę muszę wybijać z biegu. Jak już wybiję to na jałowym biegu po puszczeniu sprzęgła auto jakby lekko ruszało przy odpalonym silniku. Wszystko git jest jak już załapie dobrą temperaturę albo ze 3 min popompuje pedałem sprzęgła. Obawiam się o sprzęgło. Czy wysprzęglik można zregenerować? Czy lepiej kupić np LPR? Chyba że to inna usterka...;/