Witam jestem po wymianie chłodnicy na zbiorniczku od płynu pokazały się pęcherzyki powietrza , mam wrażenie , że mechanik zrobił coś źle , czy ten układ się odpowietrza ? jeśli tak to gdzie jest odpowietrznik i jak się to robi ? 2.0 170 KM
Witam jestem po wymianie chłodnicy na zbiorniczku od płynu pokazały się pęcherzyki powietrza , mam wrażenie , że mechanik zrobił coś źle , czy ten układ się odpowietrza ? jeśli tak to gdzie jest odpowietrznik i jak się to robi ? 2.0 170 KM
Widzę , że nikt nic nie wie na ten temat :/
Do tej pory nigdy specjalnie nie odpowietrzałem układu chłodzenia. Po zalaniu płynu rozgrzewałem jedynie silnik z otwartym korkiem i uzupełniałem w miarę odpowietrzania do właściwego poziomu. Po kilku krótkich trasach od zalania płynu możesz mieć jeszcze naturalne "ubytki" w ilości płynu.
159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10
Dzięki to już coś .. ale czytam i czytam i nigdzie nie mogę znaleźć podobno są 3 odpowietrzniki ..
Poszukaj na wężach w najwyższych punktach karbowanych zaworków (pokręteł) powinien być w pobliżu zbiorniczka wyrównawczego, które luzujesz i czekasz na odpalonym silniku, aż będzie leciał tylko płyn plus ogrzewanie na max i powinno być ok.
Ostatnio edytowane przez maroz ; 28-01-2019 o 20:30
ok ok tak zrobię , dzięki wielkie
Znalazłem jakieś zdjęcia silnika w necie zaznaczyłem na czerwono, chyba prawdopodobne miejsce odpowietrznika. Na żywo silnika nie widziałem, ale według mnie będzie to to sądząc po kształcie.
[ATTACH=CONFIG]254377
[ATTACH=CONFIG]254378
Ostatnio edytowane przez maroz ; 28-01-2019 o 20:53
Jeden odpowietrznik jest w chłodnicy w prawym rogu, taki grzybek na gwiazdkowy śrubokręt, kolejny odpowietrznik jest na przewodach idących do kabiny, kolejny tylko że w 2.4 był na głównej magistrali wody nad kolektorem wydechowym ale w 2.0 nie wiem gdzie on się znajduj.
Super , dzięki wielkie chłopaki , jak sprawdzę napiszę
Najlepsza metoda na odpowietrzenie to poodkręcanie wszystkich odpowietrzników i powolne uzupełnianie płynu.
Następnie gdy z danego odpowietrznika zaczyna uciekać płyn to go zakręcamy, potem kolejny i kolejny.
W 2.4 są to odpowiednio od najniżej położonego: odpowietrznik przy chłodnicy, odpowietrznik przy powrocie z nagrzewnicy, odpowietrznik na powrotnym kolektorze zbiorczym.
Potem uzupełniamy płyn do nominalnego poziomu w zbiorniczku wyrównawczym.
Następnie zdejmujemy wężyk przy zbiorniczku wyrównawczym i wkładamy go do zbiorniczka (chodzi o to żeby mieć lepszy wgląd na to czy pompa działa prawidłowo).
Uruchamiamy auto, z wężyka powinien zacząć lecieć płyn. Uzupełniamy na bieżąco spadający poziom płynu, dajemy mu pochodzić na obrotach jałowych.
Gdy już nie widzimy spadku poziomu płynu to gasimy auto, wężyk na swoje miejsce i zakręcamy korek.
Teraz znowu uruchamiamy auto i robimy cykliczne przygazówki 30 sekund na obrotach jałowych, 30 sekund np. 3,5tys obr/min.
Po paru takich cyklach można nie gasić auta i na na chodzącym silniku na jałowych odkręcić korek (byle niezbyt szybko). W razie konieczności uzupełniamy poziom płynu.
Auto odpowietrzone.