Witam,
Czy układ EGR w mojej Alfie 166 2,4 JTD 2000r ma wpływ na przyspieszenie auta? Jeżeli nie to jakie uboczne skutki ma niedziałający EGR?
Witam,
Czy układ EGR w mojej Alfie 166 2,4 JTD 2000r ma wpływ na przyspieszenie auta? Jeżeli nie to jakie uboczne skutki ma niedziałający EGR?
Ma i to duży jesli EGR się zawiesi wpołożeniu "otwarty"
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Kolego nie jestem super specem od tego ale miałem niedawno podobną sytuację,
zawalił mi się EGR i .... przyspieszenie dramat, auto jeździło jak jakiś zdechły kadet 1.6D ))) (sorki za porównanie ale tak mi się skojarzyło)
Natomisat z tego co rozmawiłem z kumplem hobbystą/tuningowcem to można podobno zaslepić EGR'a i autko ma większego kopa, nie wiem tylko jakie są skutki uboczne,
pzr,
A co to jest ten EGR?
http://nubira.autokacik.pl/lektury/egr/egr.htmlNapisał Leszek K
W 1,9 16v M-jet nawet nie próbuj bo będziesz jeździł z komunikatem "Motor control system failure" -sprawdzone doświadczalnieNapisał przemgodz
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Kolego,ma wplyw i to wielki,od dluzszego czasu jezdzilem autem i ciagle mi cos nie pasowalo,jakos za slabo przyspieszal i przy 2500obr/min jakby przez chwileczke go lekko mulilo.Potem go sczipowalem,poprawa niewiarygodna,ale nadal przy 2500obr/min to samo i przy mocy co wyszla na hamowni,to nie bylo to czego tak do konca oczekiwalem.Naczytalem sie wiele postow tutaj na forum,przyczyn mogloby byc wiele,m.in.przeplywka,wymienilem na oryginal Boscha i nic,dalej to samo,pojechalem na kompa,niby wszystko idealnie,przez chwile myslalem nawet ze tak musi byc,ze ten typ tak ma.Przeczytalem tez o tym EGR i pomyslalem ze to i tak nic nie da i nie warto tego robic,Z racji tego ze ostatnio robilem przeglad,powiedzialem tez zeby zaslepiono mi EGR i co...REWELACJA,zbiera sie niesamowicie, w ogole inne autko,nie ma chwilowej zawiechy przy 2500obr/min gladko i niesamowiecie szybko zbiera sie od dolu,az do konca.Dziekuje forumowiczom za te wszystkie posty i sugestie
W takim razie jak ta zaślepić i czy nie wpływa to negatywnie na sam silnik? ;//Napisał alficzka Ferra
guciump w twoim 2,4 20v JTDM-jet (pisałem o tym dwa posty wyżej) nie da się zaslepić zaworu EGR bo będziesz miał komunikat: "Motor control system failure" i ECU przełączy się w tryb awaryjny
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)