Witam wszystkich fanów Marki AR, przeróbek, udogodnień, i wszystkich rozwiązań technicznych związanych z polepszeniem i wzmocnieniem naszych jakże pięknych maszyn Dziś otwieram kolejny temat związany z wydechami, tym razem do AR GTV V6. Alfami zajmuje się już od dobrych kilku lat, traktuje to jako hobby w wolnych chwilach. Wiele wydechów i przeróbek silników mam już na swoim koncie, nie tylko w alfach. Ostatnio wpadłem na pomysł zmiany wydechu, nie dlatego że stary był dziurawy, po prostu doprowadzam autko do stanu fabrycznego i chciałem troszkę podnieść osiągi, pogłębić bardziej rasowy dźwięk V6, jak i również jakość wykonania wydechu.
Na pierwszej fotce widać stary wydech z mojej GTV
Przy produkcji wydechu kierowałem się także zamiłowaniem do starych Mustangów, wiem że tamten dźwięk z 75r i motoru V8 jest tu nieosiągalny, ale na pewno ma być odpowiedni do tej klasy samochodu. Przyznam że nie raz jeżdżę by posłuchać starego Mustanga V8 do znajomego zajmującego się odrestaurowaniem starych Amerykańskich krążowników. Przyszedł pomysł by wstawić do GTV wydechy sportowe właśnie od Mustangów, no i zaczęły się pierwsze zakupy. Rury nierdzewne, kolanka, flansze, płaskowniki, wieszaki, Katalizator sportowy 200 cpsi rurowy, specjalnie zaprojektowany rozprężnik nierdzewny, wydech środkowy o odpowiedniej pojemności co do oryginału, oraz dwa wydechy końcowe Flowmastera supersport, wszystkie wydechy sprowadzane ze Stanów.
pewnie zastanawiacie się jak zmieścić takie wydechy w GTV? Wszystko zostało pomierzone i odpowiednio zaprojektowane tak aby w niczym nie nie przeszkadzało.
Zacząłem od nowego katatalizatora, na fotce projekt nr 1
Później test, wszystko wydawało się ok, lecz na wysokich obrotach zaczął delikatnie wpadać w rezonans na katalizatoże.
Demontaż i ulepszony projekt, wzmocniony katalizator z grubszą rurą nierdzewną oraz wyliczona odpowiednia pojemność rozprężnika, tak aby była równa pojemności oryginalnego katalizatora.
Projekt nr2
Teraz test i autko zaczeło wspaniale pracować bez żadnych wibracji, dodatkowo odczuwalnie zyskało na mocy.Cały wydech wykonany z nierdzewki, spawane tigiem metodą w osłonie gazów, na koniec dodaatkowo malowane specjalną farbą termoizolacyjną Amerykańskiej marki HARLEY HOPPER, stosowaną na wydechy do motorów Harleya, by ostudzić zewnętrznie wydechy.
Łączenia rur zostały tak spasowane aby przelot był idealnie gładki, do tego rury na łączeniach są przetoczone tokarką jedna z zewnętrznej druga z wewnętrznej strony, i wsunięte w jedną całość.
Na foto wydech jeszcze nie skończony, brakuje jeszcze wylotów, ale już wszystko zostało pozytywnie rozwiązane.
tłumik środkowy pomalowany farbą termoizolacyjną.
W Dalszej części tematu na bieżąco, zamieszczę foto i relacje z dalszej części produkcji, koszty całokształtu i efekty. Mam nadzieję że chociaż częściowo zaciekawiłem swoim projektem wydechów?