Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: sprzęgło, dwumas a może coś innego ?

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie sprzęgło, dwumas a może coś innego ?

    podczas ruszania i przyśpieszania od 0 do 2000 obrotów szarpie budą, im wyższy bieg tym bardziej szarpie. Zjawisko szczególnie dokucza na ostatnim piątym biegu.

    Skrzynia : CF2 manual 5b
    Sprzęgło: stan nieznany
    Dwumasa: stan nieznany

    Co się kończy ? Gdzie szukać przyczyny ?

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    busso poszperaj w internecie i poczytaj o awariach przegubów wewnętrznych. Objawy z zasadzie masz podobne. Generalnie piszesz, że im wyższy bieg tym telepie bardziej. A może tu chodzi o predkosc. Im wyzszy bieg tym szybciej jedziesz i bardziej trzęsie. O dwumasach w V to tu za wiele nikt nei pisał. W dizlu tak ale zeby w v padlo to nei pameitam, ale moze i to bedzie cos ze sprzegłem. Ale na poczatrk zerknij na przeguby wewnetrzne, moze półosie masz do wymiany wuj wi.
    [C

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Masa dzięki za podpowiedź. Temat nie zależy od prędkości bo np. Na 3 cim biegu przy 6 jest normalnie a na 5 tym trzęsie. Ogólnie zjawisko występuje tylko przy przyśpieszaniu. Przy zachowaniu stałej prędkości nie trzęsie, dlatego na początku podejrzewałem dwumas albo sprzęgło.

    - - - Updated - - -

    Jak sprawdzić przeguby wewnętrzne ?

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat Avatar Masa625
    Dołączył
    03 2010
    Mieszka w
    Wielkopolska
    Auto
    166 2,4 JTD `99
    Postów
    3,517

    Domyślnie

    Na początek sprawdź osłony gumowe. Jeżeli któras będzie dziurawa to może coś tam sie dostało i po kilku latach uszkodziło sam przegub. Zerknij przy okazji na poziom oleju w skrzyni. Może masz ubytek i mechanizm różnicowy kleka...
    Wiesz troche czaruje ale staram Ci sie podrzucic kilka pomyslów co by tu mozna sprawdzic.
    co do dwumasy sprawdzenia to mozna to sprawdzic tak. na postoju Wrzucasz 3 bieg i powoli puszczasz gaz probujac ruszyc. Obserwujesz co sie dzieje. Jak zacznie Ci mocno telepac buda to dwumas zdycha...Tak przynajmniej w dizlach sie sprawdza moze w V bedzie podobnie.

    Jak sie zlotowicze wyspią to moze Ci jeszcze coś podrzucą
    Ostatnio edytowane przez Masa625 ; 15-06-2015 o 12:59
    [C

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    Cytat Napisał Masa625 Zobacz post
    Na początek sprawdź osłony gumowe. Jeżeli któras będzie dziurawa to może coś tam sie dostało i po kilku latach uszkodziło sam przegub. Zerknij przy okazji na poziom oleju w skrzyni. Może masz ubytek i mechanizm różnicowy kleka...
    Wiesz troche czaruje ale staram Ci sie podrzucic kilka pomyslów co by tu mozna sprawdzic.
    co do dwumasy sprawdzenia to mozna to sprawdzic tak. na postoju Wrzucasz 3 bieg i powoli puszczasz gaz probujac ruszyc. Obserwujesz co sie dzieje. Jak zacznie Ci mocno telepac buda to dwumas zdycha...Tak przynajmniej w dizlach sie sprawdza moze w V bedzie podobnie.

    Jak sie zlotowicze wyspią to moze Ci jeszcze coś podrzucą
    Osłony przegubów wewnętrznych nie miały widocznych uszkodzeń gdy sprawdzałem je niedawno. Nie mam wycieków oleju z auta więc ze skrzynki mi raczej nie ubywa, w tamtym roku zmieniałem nawet olej w skrzyni. Postaram się sprawdzić dwumasę jeszcze dzisiaj.

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    ok, sprzęgło to chyba fałszywy alram, mam spalanie stukowe , strzela w tłumik przy ujmowaniu gazu na wolnych obrotach. Obstawiam bardzo wujowe paliwo, cewkę albo inne uszkodzenie elektroniki. Zaraz zacznę to ogarniać i diagnozować

  7. #7
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar bussoholik
    Dołączył
    01 2014
    Mieszka w
    Białystok
    Auto
    AR 166 2.5 v6 00r CF2 GRIGIO CHIARO.
    Postów
    457

    Domyślnie

    cewka już wymieniona auto lata aż miło

Podobne wątki

  1. [159] Czy to dwumas? Czy sprzęgło? Czy coś innego?
    Utworzone przez DedoiX w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 07-07-2016, 17:13
  2. Sprzęgło? a może coś innego? 1,9jtd 115km
    Utworzone przez Oskarr w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 23-03-2014, 02:09
  3. sprzęgło czy skrzynia? a może coś innego? 2.0 ts
    Utworzone przez brill7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-08-2013, 19:32
  4. [159] Alfa 159- sprzęgło czy skrzynia??? a może coś innego..
    Utworzone przez warbro1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 21-10-2012, 19:22
  5. SPRZĘGŁo , DWUMAS , WYSPRZĘGLIK CZY COŚ INNEGO??? POMOCY
    Utworzone przez raczekk1985 w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 07-02-2011, 09:37

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory