Strona 1 z 4 1234 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 35

Temat: Pytanie o zawieszenie 147

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar wojtas_aw
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    AR147 1.6 105KM Distinc.3D
    Postów
    112

    Domyślnie Pytanie o zawieszenie 147

    Witam wszystkich, niedawno kupiłem AR 147 i mam do zrobienia zawieszenie a mianowicie: wahacze przednie górne i dolne, drążek stabilizatora, łacznik, wahacze tył poprzeczne 4 sz., tuleje zwrotnicy tył 2 szt. Moje pytanie jest takie, czy warto oszczedzać na cześciach, i czy warto bawić sie w zamienniki. Bylem w ASO Fiat/Alfa Romeo w którym naprawiałem poprzednie auto i koszt który mi obliczyli to 3340 zl. w tym jest robocizna części orginalne i zbieżność ( 2280 zł. przód i 1060zł. tył ) czy to dużo? Proszę o opinie, może ktoś niedawno wymieniał zawieszenie. Z góry dziekuje za odpowiedzi.

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar dadasiek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    :-)
    Postów
    737

    Domyślnie

    jakiś miesiąc temu robiłem zawieszenie, przód.
    Wszystkie wahacze + drążek.
    Za części zapłaciłem ok 1100 zł (TRW) dodatkowo robocizna 490 zł wliczając zbieżność.

    Pozostaje u Ciebie jeszcze tył jednak myślę, że w 1000 zł się zmieścisz ze wszystkim.

    Wychodzi taniej niż w ASO, ale to raczej każdy wie.
    Musisz jeszcze wziąć pod uwagę, czy Twój mechanik zna się na rzeczy i czegoś nie zepsuje...

  3. #3
    ViP Znawca Avatar Rigidigi
    Dołączył
    04 2006
    Mieszka w
    SB oraz WX..Y
    Auto
    166 Q2 2.5 V6, była 145 1.6TS, była 147 1.6TS
    Postów
    1,108

    Domyślnie

    Sądzę, że w jakimś warsztacie alternatywnym wyjdzie parę stówek taniej.
    Jeśli chcesz robić w ASO, to poszukaj sobie samodzielnie części, a w ASO zleć tylko robociznę. W takim układzie pewno też trochę zaoszczędzisz.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar blackjet
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Dzierżoniów/Wrocław
    Auto
    Alfa 147 1,9 JTD 16v 140KM 2003r
    Postów
    88

    Domyślnie

    Ja ostatnio zapłaciłem 1291zł za 3 wahacze z przodu (dwa dolne i jeden górny) oraz wymianę osłony przegubu, z robocizną i zbieżnością. Części TRW, robocizna - poza ASO.
    Ostatnio edytowane przez blackjet ; 18-10-2010 o 19:29

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Jeśli w wahaczach nie poszły sworznie to warto pomyśleć o poliuretanie.
    Wiadomo, ASO jak to ASO.... nie naprawia części tylko wymienia je na nowe.

  6. #6
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar wojtas_aw
    Dołączył
    09 2010
    Mieszka w
    Łaziska Górne
    Auto
    AR147 1.6 105KM Distinc.3D
    Postów
    112

    Domyślnie

    A jak wygląda sprawa z zamiennikami, czy warto je kupić, może ktoś jeździ na zamiennikach? Może jest firma, która produkuje części dobrej jakości.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar dadasiek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    :-)
    Postów
    737

    Domyślnie

    z zamienników wahaczy mamy :
    QAP oraz Fast.
    Opinie na ich temat są podzielone. Jednak większość użytkowników skłania się do stwierdzenia, że nie warto ich montować.
    Biorąc pod uwagę różnicę w cenie (górny TRW ok 180 zł, Fast/QAP 95 zł) a wytrzymałość myślę, że nie ma co się zastanawiać na tanią alternatywą.
    Prosty przykład (oczywiście nie musi się sprawdzić u Ciebie)
    kupujemy kompel TRW (góra - dół / lewy -prawy) - cena ok. 1000 zł
    komplet zamienników Fast ( 550 zł).
    TRW wytrzymują 50 tys km, Fast 20-25 tys (oczywiście zależy gdzie i jak się jeździ).

    Po przejechaniu 50 tys TRW wychodzi 1500 zł a Fast ponad 2000 zł (dwa komplety plus 2x robocizna -ok 500 zł ze zbieżnością).

    Poza tym druga sprawa, Fasty/QAP (a w zasadzie, gumy na nich założone) lubią zaczynać dosyć szybko skrzypieć itp Oczywiście można przesmarować jakimś smarem w sprayu no ale...

    Policz sobie sam, co lepiej wychodzi.
    Oczywiście nie wiem czy sam nie umiesz wymienić wahaczy, wtedy koszty robocizny odchodzą.

    Pozdrawiam,
    Adam

  8. #8
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Cytat Napisał dadasiek Zobacz post
    z zamienników wahaczy mamy :
    QAP oraz Fast.
    są jeszcze nie najgorsze Vema








  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar dadasiek
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    :-)
    Postów
    737

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    są jeszcze nie najgorsze Vema

    No tak umknęło mi. dzięki
    ale na ich temat nie orientowałem się nigdy, także poczekamy na wypowiedzi innych.

    pozdrawiam,
    Adam

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar slejerek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawie
    Auto
    Alfa Romeo:)
    Postów
    536

    Domyślnie

    Ja w swojej 147 wymieniłem 2X góra i 1X dół przód na Vema i tak średnio byłem zadowolony. Szybko zaczęły skrzypieć a po 25Kkm 2 były już do wymiany. Moim zdaniem nie ma dobrego zamiennika. Lepiej wydać więcej ale raz niż się co chwila denerwować. Trochę to boli wiadomo, ale raczej się opłaca zarówno finansowo jak i psychicznie
    145 1,7 16V - była
    147 1,9 8V - była
    GT 1,9 16V - była
    156 SW FL 1,9 8V - była
    164 3.0 V6 super - była
    90 2.5 V6 quadrifoglio oro - jest
    159 1,9 16V- jest

Podobne wątki

  1. 159 - pytanie o zawieszenie
    Utworzone przez kubat w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 26-06-2017, 21:23
  2. Alfa 147 zawieszenie - szybkie pytanie
    Utworzone przez dejot_ns w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 26-11-2013, 12:05
  3. zawieszenie pytanie
    Utworzone przez arek1508 w dziale 147
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 16:34
  4. Zawieszenie tył - pytanie
    Utworzone przez ExO w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 16-12-2011, 22:21
  5. [147] Zawieszenie po liftingu - pytanie
    Utworzone przez jarski w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 22-01-2009, 23:59

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory