Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: Ciśnienie oleju 1.6 TS 120KM

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie Ciśnienie oleju 1.6 TS 120KM

    Witam.
    Chciałbym się dowiedzieć jakie jest prawidłowe ciśnienie oleju dla tego typu silnika.
    Mechanik zmierzył mi ciśnienie oleju na zimnym silniku i wyszło 2,5 bara.
    Mam problem taki że silnik jest wyremontowany, cała głowica po kompletnym remoncie, wraz z uszczelniaczami zaworowymi i regulatorami.
    Problem mam taki iż po odpaleniu przez jakąś sekundę słychać wariator ale później cichnie,silnik wtedy chodzi idealnie cicho i jest ok, ale jak się silnik nagrzeje do 70 stopni i wzwyż zaczyna lekko klepać jak disel.
    Auto jest po wymianie uszczelki pod głowicą, kompletnym remoncie glowicy, wymiana rozrzadu (bez wariata), oleju, filtru oleju i płynu chłodniczego.
    Silnik chodzi normalnie, ma moc tylko to klepanie mnie denerwuje. Mialem nadzieje ze jest to regulatorami ale niestety nie.
    Ostatnio edytowane przez m4tinez ; 28-08-2013 o 19:09

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Ciśnienie oleju mierzy się na dobrze rozgrzanym silniku (tak by olej miał ok 90st temperatury)
    I tak: na biegu jałowym ciśnienie dla TS nie mniej niż 1,5 bar, a przy 4 tyś obrotów/min prawidłowe ciśnienie to nie mniej niż 4,5 bar.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,598

    Domyślnie

    Cytat Napisał m4tinez Zobacz post
    .... iż po odpaleniu przez jakąś sekundę słychać wariator ale później cichnie,...nagrzeje do 70 stopni i wzwyż zaczyna lekko klepać jak disel.
    ... wymiana rozrzadu (bez wariata), .....
    Kto ci tak doradził? Wsadziłeś kupę kasy w remont i zaoszczędziłeś na wariatorze - który masz najwyraźniej uszkodzony..... Teraz jeszcze raz rozrząd cię czeka i przynajmniej pasek do wymiany
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Nie wiem czy jest sens wymiany paska i znów całego rozrządu gdyż mam na nim zrobione niecałe 40km
    Nie wymieniałem wariatora ponieważ kasy nie miałem, miałem go wymienić po wypłacie tym bardziej że mechanik mi zaśpiewał za wariator ponad 700zł -.-
    Teraz zrobię tak, że po wypłacie kupię wariata na allegro i dam go do wymiany.
    Tylko czy jest sens znów wymiany paska czy zostawić stary ?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,598

    Domyślnie

    Jest sens, chyba że prosisz się o kłopoty - pasek jest z gumy - gumki też używasz kilkukrotnie?
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Ok, to wymienię pasek, ale napinaczy i rolki to już raczej nie?
    Dziękuję za odpowiedź, w następnym tygodniu odsyłam auto do innego mechanika by mi wymienił wariator+pasek.
    Pozdrawiam

  7. #7
    Użytkownik Pirat drogowy
    Dołączył
    09 2012
    Auto
    Citroen C5 Tourer 2.0HDi
    Postów
    234

    Domyślnie

    jakiego oleju używasz? bo może wlali ci byle jaki minerał i dlatego są problemy. oczywiście sam wariator też może być przyczyną

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Olej akurat sam im kupowałem bo nie mieli na stanie, czyli Motul Synergie6100 10W40.
    Powiedzcie mi taką rzecz, czy jest to możliwe że wariator klepie jak olej zrobi się rzadki po rozgrzaniu ?
    Bo to mnie dziwi że on klepie 2-3 sek na zimnym silniku i przestaje, jest kompletna cisza, silnik chodzi jak nowy tylko właśnie jak złapie temperature to silnik znów zaczyna klepać. Czy jest to wina wariatora, czy po prostu pompa oleju jest padnieta na gorącym oleju nie trzymie ciśnienia ?
    Ogólnie jak rozbierali silnik i oglądałem wałki i ułożyskowania w głowicy to nie były powycierane czy też poryswane, nic nie wskazywało by było słabe smarowanie.
    Zapomniałem dodać że silnik momentalnie przestaje klepać jak przekroczy granice 2500-2800 obrotów. Po tej granicy momentalnie klepanie ustepuje i chodzi normalnie.

    Edit: Byłem się teraz przejechać autem, stało cała noc i cały dzień, 3 sek poklepało i potem ucichło ale jednak leciutkie klepanie słychać cały czas które wraz z narastaniem temperatury staje się głośniejsze.Osłuchałem silnik i najmocniej właśnie klepie w okolicach wariatora, wiec to raczej on.
    Zmierzyłem tez przy jakiej prędkości obrotowej ucicha klepanie, i 3 razy sprawdzałem i za każdym razem było to w okolicach 2480rpm/min.
    Wtedy silnik momentalnie się wycisza i chodzi dużo lepiej.

    Czy w tym momencie załącza się wariator i przez to przestaje klepać czy jak to jest ?

    Moja identycznie klepie: http://www.youtube.com/watch?v=h1QdmFmgyds
    Ostatnio edytowane przez m4tinez ; 29-08-2013 o 19:17

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar lutek26
    Dołączył
    11 2012
    Mieszka w
    Bydgoszcz
    Auto
    147 FL
    Postów
    630

    Domyślnie

    Kolego u mnie wariat też do wymiany i odzywa się tylko przy starcie na zimnym silniku.jak jest już rozgrzany to nic nie słychać nawet przy odpaleniu na ciepło.

  10. #10
    Użytkownik Znawca Avatar m4tinez
    Dołączył
    08 2013
    Mieszka w
    Bieruń
    Auto
    Alfa Romeo 147 1.6 120KM FL
    Postów
    1,062

    Domyślnie

    Widocznie masz chyba w lepszym stanie niż mój, mój po dopaleniu klepie z 3 sekundy później cichnie ale nie całkowicie ale po nagrzaniu już klepie głośno.
    I wątpię już żeby to było co innego, ponieważ klepie w okolicach wariata, wycisza się przy 2500 obrotów.
    Na ciepłym jak odpalę to cały czas klepie.
    Z tego co właśnie wyczytałem ,to początki końca wariatora to właśnie są takie że klepie z 2-3 sekundy po odpaleniu i później cisza,a im bardziej zjechany to później cały czas klepie.
    Po weekendzie auto idzie do mechanika, zostanie odrazu zmierzone ciśnienie oleju(choć wątpię żeby to bylo bo ani razu mi się nie wywaliło komunikatu o niskim ciśnieniu) i wymieniony wariator+pasek.

Podobne wątki

  1. [155] Ciśnienie oleju 1.8ts
    Utworzone przez Damian1992 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-12-2014, 23:54
  2. ciśnienie oleju
    Utworzone przez gucio_m_g w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-05-2013, 19:41
  3. [155] Ciśnienie oleju
    Utworzone przez bobryt w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 12-05-2012, 13:46
  4. [155] Ciśnienie oleju
    Utworzone przez Andrzej155 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 17-11-2011, 02:11
  5. [155] Ciśnienie oleju
    Utworzone przez rafal70185 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 02-06-2010, 21:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory